Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

فریال مستوفی با اشاره به برگزاری یک نمایشگاه کاتالوگی از محصولات و کالاهای ایرانی در برلین آلمان، به ضرورت پیمودن‌ راه‌های جدید و روش‌های متنوع در صادرات کالا در شرایط تحریم پرداخت.

نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایران به منظور معرفی قابلیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های ایرانی از تاریخ 24 دی ماه الی 25 بهمن ماه به مدت یک ماه در شهر برلین آلمان برگزار ‌می‌شود.

رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایران در اروپا گفت: این نمایشگاه با حمایت معنوی اتاق تهران و با همکاری مرکز همکاری‌های اقتصادی- تجاری ایران و اروپا (IEBC)، اتحادیه اقتصادی شرکت‌های کوچک و متوسط آلمان (BVMW)، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و نیز اتاق تعاون برگزار ‌می‌شود.

فریال مستوفی به روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای صادرات بیشتر محصولات ایرانی و نیز افزایش مبادلات تجاری شرکت‌های کوچک و متوسط به ویژه در شرایط تحریم است.

او سپس به مزایای شرکت در این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مزایای حضور در چنین نمایشگاهی، کاهش چشمگیر هزینه‌ها برای شرکت‌هاست، از این نظر که حضور فیزیکی شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها با هزینه‌های تامین غرفه و اعزام پرسنل همراه است و نمایشگاه کاتالوگی این هزینه‌ها را به حداقل ‌می‌رساند. طولانی بودن زمان نمایشگاه نیز یکی دیگر از مزایای آن محسوب ‌می‌شود و بازدیدکنندگان فرصت کافی برای بررسی محصولات معرفی شده در اختیار خواهند داشت.

آشنایی شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و اروپایی با یکدیگر، یافتن بازارهای جدید برای محصولات ایرانی و ارزآوری بیشتر در صورت بازاریابی موفق و صادرات از جمله مزیت‌هایی است که مستوفی برای مشارکت در این نمایشگاه برشمرد و ادامه داد: یکی دیگر از امتیازاتی که این نمایشگاه می‌تواند ایجاد کند، آن است که از طریق مبادله پایاپای، صادرات در مقابل واردات میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی مشکلات و موانع موجود بر سر راه نقل و انتقالات ارزی را کاهش دهد. در واقع این نوع مبادلات در جهت سازوکار کانال مالی اتحادیه اروپا تحت عنوان SPV خواهد بود.

 او با اشاره به اینکه این نمایشگاه در سالنی به وسعت یک هزار متر در مرکز اقتصادی- تجاری ایران و اروپا برگزار ‌می‌شود، در مورد شرایط حضور در این نمایشگاه گفت: از جمله شرایط حضور در نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایران، ایرانی بودن محصولات، ارائه اطلاعات واقعی از کالا و رعایت حق کپی رایت است. افزون بر این، به دلیل آنکه بازدیدکنندگان از این نمایشگاه خارجی هستند، کاتالوگ‌ها باید به زبان انگلیسی و هم‌چنین ترجیحا به زبان آلمانی طراحی شود. این کاتالوگ‌ها باید تمام رنگی در ابعاد 4A و حداکثر در 16صفحه ارائه شود.

 او با اشاره به اینکه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، دارویی، گردشگری، ساختمان، مبلمان پوشاک، صنایع دستی و تجهیزات پزشکی و... ‌می‌توانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند، ادامه داد: متقاضیان ‌می‌توانند برای حضور در این نمایشگاه از طریق سایت مرکز تجاری ایران و اروپا  ثبت‌نام کنند و اولویت حضور با کسانی است که زودتر ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. (https://iebcenter.eu/index.php/en/ )

مستوفی افزود: انتظار این است که شرکت‌هایی که تولید تمام ایرانی دارند و کالای با کیفیت و مطابق با استانداردهای روز اروپا تولید ‌می‌کنند، نسبت به حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کنند.»

این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران توضیحاتی درباره بازدیدکنندگان این نمایشگاه ارائه کرد و گفت: بازدیدکنندگان این نمایشگاه عمدتا شرکت‌های توزیع‌کننده و فروشگاه‌های رنجیره‌ای توزیع مواد غذایی و محصولات کشاورزی اروپایی، شرکت‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های اقتصادی و تجاری اروپایی، اتاق‌های بازرگانی اروپا، وابسته‌های سفارتخانه‌های خارجی در برلین، انجمن‌ها و اتاق‌های بازرگانی مشترک آلمان با دیگر کشور‌ها، تجار فعال در بخش‌های مختلف، پیمانکاران پروژه‌های عمرانی و شرکت‌های علاقمند به خرید کالاهای فرهنگی و هنری هستند. امیدواریم با برگزاری این رویداد، ارتباط موثری میان شرکت‌های کوچک و متوسط ایرانی و اروپایی برقرار شود و صادرات کالاهای غیرتحریمی به اروپا افزایش پیدا کند.

 رییس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری اتاق تهران همچنین از برگزاری پنج نشست تخصصی با موضوع صنعت و تجارت، دارو و تجهیزات پزشکی، گردشگری، کشاورزی و صنایع غذایی و همچنین فناوری اطلاعات در حاشیه این نمایشگاه خبر داد و گفت که احتمالاً روسای کمیسیون‌های مشورتی اتاق تهران نیز در این نشست‌ها حضور خواهند یافت.

 

مزایای نمایشگاه کاتالوگی محصولات ایرانی در قلب اروپا
تاریخ: سه شنبه 20 آذر 1397