Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مشاور رئیس اتحادیه صنف پوشاک تهران گفت: هر روز ۵ واحدگشت از واحدهای صنفی شهر تهران بازدید می‌کنند و در صورت برخورد با موارد تخلف به مالکان اخطار می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،" مهدی محمودی" با بیان این مطلب اظهار داشت: وضعیت بازار پوشاک هم‌اکنون مطلوب است.
وی با بیان این‌که بازار پوشاک در ایران تحت‌تاثیر مستقیم دو مقوله فرهنگ و اقتصاد جاری کشور قرار دارد، افزود: در فرهنگ ما خرید کالای مصرفی رونق فراوانی دارد و ایرانی‌ها کالاهای مصرفی را دوست دارند.
مشاور رییس اتحادیه صنف پوشاک تهران ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه اقتصاد کشور با مشکلات جدی مواجه نیست و میزان تورم و... تاثیر چندانی در بازار پوشاک و فرهنگ مصرفی ما نگذاشته است.
مشاور رییس اتحادیه صنف پوشاک تهران گفت: بازار لباس و پوشاک تحت‌تاثیر مد فصل قرار دارد و تغییرات سیاسی در آن نقش چندانی ندارد.
محمودی درباره وضعیت بازار پوشاک در آستانه سال جدید اظهار داشت: وضعیت پررونقی را برای بازار پوشک پیش‌بینی می‌کنم و معتقدم وضعیت این بازار در سال ۹۳ بسیار خوب خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید این انتظار را در میان مردم ایجاد کرده که وضعیت اقتصادی کشور رونق بگیرد و به‌طور قطع فعالیت‌های اقتصادی بر روی بازار پوشاک تاثیرات مثبتی بر جای خواهد گذاشت.
محمودی افزود: اکنون در فصل حراج پوشاک زمستانی قرار داریم و شاهد شکسته شدن قیمت‌ها در فروشگاه‌های سطح شهر هستیم.
وی افزود: در آستانه نوروز و روزهای پایانی سال افزایش قیمتی در بازار پوشاک نخواهیم داشت.
مشاور رییس اتحادیه صنف پوشاک تهران درباره عرضه پوشاک در نمایشگاه‌های بهاره سراسر کشور گفت: متولی اصلی برگزاری این نمایشگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و مجری آن نیز اتحادیه پوشاک است.
محمودی تصریح کرد: نمایشگاه بهاره را می‌توان پرسابقه‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه در حمایت از تولیدات داخلی به شمار آورد. وی توضیح داد: این نمایشگاه‌ها هرچه پررونق‌تر برگزار شوند، به‌طور قطع حمایت از تولید داخل بهتر صورت می‌گیرد و به نفع این بخش است.
مشاور رییس اتحادیه صنف پوشاک تهران درمورد استقبال واحدهای صنفی از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی گفت: استقبال واحدهای صنفی مجاز بسیار خوب بوده است.
محمودی در پاسخ به این سوال  که گفته می شود اجناس ارائه شده در این نمایشگاه‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند، توضیح داد: فلسفه اصلی برپایی چنین نمایشگاه‌هایی حمایت از اقشار کم‌درآمد و همچنین عرضه کالاهای ارزان قیمت است، بنابراین به‌طور طبیعی مدل‌های مزونی در این نمایشگاه‌ها عرضه نمی شوند، زیرا هم کیفیت و هم قیمت آنها مطابق توان اقتصادی مخاطبان نیست.
وی درمورد تعداد اعضای این اتحادیه گفت: ۱۳هزار واحد صنفی عضو این اتحادیه هستند و همچنین ۳ تا ۴ هزار واحد صنفی غیرمجاز نیز در این حوزه فعالیت دارند. مشاور رییس اتحادیه صنف پوشاک تهران خاطرنشان کرد: هر روز ۵ واحدگشت از واحدهای صنفی شهر تهران بازدید می‌کنند و در صورت برخورد با موارد تخلف به مالکان و... اخطار می‌دهند.
محمودی درباره واحدهای غیرمجاز گفت: ابتدا به این واحدها برای گرفتن مجوزهای لازم اخطار داده می‌شود و پس از گذراندن مراحل مختلف و عدم توجه این عده به قوانین واحدهای صنفی غیرمجاز پلمپ می‌شوند.
وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد تخلف و... می‌توانند شکایت خود را در سایت اتحادیه پوشاک ثبت کنند و مطمئن باشند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایت آنها رسیدگی خواهد شد.

تاریخ: یکشنبه 4 اسفند 1392