Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: قاچاق پوشاک اشتغال کشور را تهدید می‌کند؛ به دلیل واردات بی رویه و قاچاق پوشاک چینی تاکنون ۳۶۰ هزار نفر در کشور بیکار شدند.

امیر خجسته عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به تاثیر قاچاق بر صنعت پوشاک، گفت: مافیاهایی در صنعت پوشاک شکل گرفته‌‌اند و با ایجاد رانت پوشاک موردنیاز کشور را از ترکیه وارد می‌کنند. در برخی موارد این مافیاها با محدودیت عرضه پوشاک، قیمت‌ این کالا را افزایش می‌دهند؛ در واقع مافیا در سایه، قیمت پوشاک را مدیریت می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین افزود: وزارت صمت به نقش مافیاها در صنعت پوشاک و فعالیت آنها هیچ توجهی ندارد. در صورتیکه وزارتخانه‌های ذیربط با حساسیت تمام جریان‌ها و اتفاقاتی که در این حوزه رخ می دهد را پیگیری کنند قاچاق پوشاک با این حجم بازار کشور را به دست نمی گیرد.

 

در برخی موارد مافیاها با محدودیت عرضه پوشاک، قیمت‌ این کالا را افزایش می‌دهند؛ در واقع مافیا در سایه، قیمت پوشاک را مدیریت می‌کنند

وی با بیان اینکه ضعیف شدن سیستم‌های نظارتی باعث رشد و قدرت گرفتن مافیاها شده است، اظهار کرد: از طریق میزان عرضه پوشاک به بازار این صنعت را از خارج کشور کنترل می‌شود. وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و تمامی ارگان‌ها باید بازار پوشاک را مدیریت کنند.

قاچاق پوشاک اشتغال کشور را تهدید می کند

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر که به شب عید نزدیک می‌شویم این بازار به کنترل و هدایت نیاز دارد تا مردم از التهابات موجود دچار خسران نشوند، ادامه داد: قاچاق پوشاک از یک سو اشتغال کشور را تهدید می‌کند و از سوی دیگر هزینه گزافی به مردم تحمیل خواهد کرد؛ به دلیل واردات بی رویه و قاچاق البسه و پوشاک چینی تاکنون ۳۶۰ هزار نفر در کشور بیکار شدند.

 

سوداگران بازار پوشاک را مدیریت می‌کنند

خجسته تاکید کرد: در صورتی که از قاچاق پوشاک جلوگیری نشود کارگاه‌ها وکارخانه های بسیاری در این حوزه به تعطیلی کشیده می‌شود. در حال حاضر سوداگران بازار پوشاک را مدیریت می‌کنند. در این شرایط نه تنها مصرف‌کننده صدمه می‌بیند بلکه فروشنده نیز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و فروش کم نمی تواند درآمد مناسبی به دست آورد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه عدم ثبات و ضعف در مدیریت در حوزه پوشاک زیبنده دولت نیست، یادآور شد: اسناد مربوط به مشکلات موجود در این حوزه در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی جمع‌آوری و پرونده آن به قوه قضایی فرستاده شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از دلالان پوشاک را در مواقع نیاز احتکار می‌کنند تا قیمت این کالا را به میزان دلخواه افزایش دهند و زمانی که این امر محقق شد به صورت قطره چکانی پوشاک و البسه به بازار تزریق می‌کند بنابراین قیمت پوشاک در کشور توسط دلالان تعیین می شود و دستگاه‌های نظارتی مانند تعزیرات به این موضوع بی توجه هستند.

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با توجه به اینکه به ایام عید نزدیک می‌‌‌‌شویم دولت باید با تمام توان در حوزه قیمت گذاری و تثبیت قیمت‌ها اقدامات مناسب را انجام دهد تا زمینه برای خرید و تامین نیاز مردم فراهم شود.

سوداگران بازار پوشاک را مدیریت می‌کنند
تاریخ: دوشنبه 15 بهمن 1397