Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

فناوری نانو در زمینه نساجی و پوشاک ضمن ارتقاء کیفیت منسوجات منجر به کاهش قیمت تمام شده نیز می شود. در همین راستا نشست توسعه اکوسیستم نوآوری در صنایع نساجی و پوشاک با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برگزار شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در نشست توسعه اکوسیستم نوآوری در صنایع نساجی و پوشاک گفت: کشور ما از بنیه علمی بالایی در فناوری نانو برخوردار است و آنچه در بازار وجود دارد مبتنی بر توانمندی های داخلی است.
وی افزود: هیچ فناوری یا دانشی از خارج وارد نشده است. بر اساس راهبرد ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی تمام فرآیندها از آموزش تا تولید محصول علاوه بر پیوست اقتصادی، پیوست صادراتی نیز دارند.
 سرکار شرکت های دانش بنیان را واسطه مناسبی بین دانشگاه و صنعت دانست و بیان کرد: شرکت های دانش بنیان ضمن آشنایی با ادبیات صنعت برآمده از بطن دانشگاه هستند و تحقیق و توسعه را درک می کنند بر همین اساس مانند کاتالیزور نیاز صنعت را مرتفع خواهند کرد. طیف عظیمی از فناوری نانو در صنعت نساجی و پوشاک وجود دارد که در این نشست تنها پنج نمونه آن مطرح می شود. 
 در ادامه این جلسه سعید جلالی قدیری دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با تاکید بر فعالیت های این اتحادیه در حوزه تحقیق و توسعه، ارتباط با فن آوران و استارتاپ ها گفت: پتانسیل بالایی در صنعت نساجی وجود دارد که با راه اندازی کمیته کسب وکار نوآورانه برای افزایش ارتباط صنعتگران و دانش پژوهان فرصت سازی شده است. این کمیته علاوه بر رفع مشکلات فنی صنعت، محلی برای طرح معضلات و ...

استفاده از فناوری نانو قیمت تمام شده پوشاک را کاهش می دهد
تاریخ: چهارشنبه 1 اسفند 1397