Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

صنعت نساجی در ایران با توجه به ظرفیت های موجود می تواند زمینه بسیار خوبی برای کاهش آمار بیکاری و راهکاری مناسب برای جبران کاهش درآمدهای ارزی ناشی از تحریم های ظالمانه باشد.

به گزارش ایرنا، در حالی که نساجی با حدود یک قرن سابقه در کشورمان ، پنج درصد سرمایه گذاری های بخش صنعت را در اختیار دارد، 13درصد اشتغال واحدهای صنعتی نیز مربوط به این حوزه است.
براساس آمار موجود، متوسط هزینه مورد نیاز به منظور ایجاد اشتغال برای یک نفر در صنعت نساجی حدود 25 درصد از متوسط هزینه ایجاد اشتغال یک نفر در کل صنعت کشور است .
آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت( صمت) حاکی است امسال با وجود چالش های ناشی از جنگ روانی و تحریم های اقتصادی، صادرات محصول نساجی کشور در 9 ماهه سال 1397، 28 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و این امر بیانگر ظرفیت های بالای این حوزه است.
به گفته مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت هفت هزار و 900 واحد تولیدی فعال نساجی در ایران وجود دارد که اقدام لازم برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش این واحدها برنامه ریزی شده است.
افسانه محرابی اظهار داشت: با حل مشکل تجارت و بازرگانی جهانی، صنعت نساجی در زمینه های واردات، صادرات و نصب ماشین آلات جدید گسترش پیدا کرد و مشکل مالی و بانکی آنها هم کمتر شد.
** نساجی بهترین راه برای عبور از تحریم
همچنین مدیر دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: در دوره قبلی تحریم و بر اساس آمار رسمی، 700 دستگاه ماشین بافندگی و در آمار غیررسمی 2 هزار دستگاه ماشین بافندگی بدون حمایت دولت وارد کشور شد.
سید حسین دشتی با اشاره به اینکه صنعت نساجی، ظرفیت گسترش و مقاومت در شرایط تحریم را دارد، تدوین نقشه راه و مشخص شدن وظایف دستگاه ها را در توسعه نساجی با اهمیت خواند.
وجود کارخانه های قدیمی و با سابقه نساجی در یزد و نیز به دلیل ظرفیت بالا در اشتغال خصوصا مشاغل ...

نساجی ظرفیتی برای عبور از تحریم ها
تاریخ: چهارشنبه 1 اسفند 1397