Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این استان نیازمند یک جریان سرمایه‌گذاری برای پوشاک داخلی هستیم و امروز فرصت مناسبی برای حمایت و سرمایه‌گذاری است .

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر مروارید امشب در چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی که در هتل میثاق برگزار شد، گفت: ما اول راه هستیم، البته باید این کار در دهه‌های گذشته انجام می‌شد، ولی باز هم غنیمت است که ما در سالی که نیازمند به توجه به توانمندی‌های ظریف دست ایرانی، در فضای اسلامی هستیم، این نمایشگاه بیانگر این است که جوان ایرانی، فکر ایرانی با طرح ایرانی در بستر اسلامی چگونه می‌تواند آن زیبایی‌شناسی و مدی که متناسب با سلیقه جوانان منطبق باشد را طوری سامان دهد که به صرفه باشد، فروش اقتصادی داشته و همچنین ارزش های ایرانی و اسلامی را حفظ کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: البته این خصوصیت ایرانی از قدیم وجود داشته است که توانسته میان دیدگاه‌های مختلف ترکیب ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ترکیبی از نگاه زیبایی‌شناسانه ایرانی و ارزش‌های اسلامی را در این نمایشگاه به چشم دیدم، متذکر شد: در این نمایشگاه آثار مختلفی از مانتوهای اسلامی سنتی، ایرانی، پوشش عروسک ایرانی، زیورآلات با نگاه سنتی ایرانی وجود داشت که این نوید را می‌دهد که می‌توان سرمایه‌گذاری اقتصادی را در پوشاک داخل داشت.

مروارید ادامه داد: به جای اینکه دلار از کشور خارج شود صرف اقتصاد خود مردم در این منطقه شود که جریان اشتغال و تولید ملی را توسعه می دهد و به هویت ایرانی اسلامی و انسجام خانواده ایرانی هم کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یادآور شد: اینجا تنوع سلایق هم وجود دارد، اما تاکید بر یک مد و یک لباس و تاکید بر اجبار نیست، بلکه بر انتخاب توسط شهروندان توجه داشته و حتی در زمینه حجاب هم تنوع و پوشش متفاوت وجود دارد.

وی گفت:  قدر اشتراک همه این اینها عفاف ایرانی اسلامی است که از دیرباز در ایران وجود داشته و ایران به این مسئله شناخته شده است.

مروارید متذکر شد:  زیبایی نکته مهمی بود که در این آثار دیده می‌شد و آن نیاز جوانان مبنی بر شیک و شکیل بودن را توانسته بود برآورده کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به سوالی چگونگی مبنی بر حمایت و زمینه تولید انبوه آثار، بیان کرد: در این استان نیازمند یک جریان سرمایه‌گذاری برای پوشاک داخلی هستیم و در شرایط امروز که نگاه دولت مردان به جریان تقویت اقتصادی بوده، فرصت و بستر مناسبی است که سرمایه‌گذاران با معرفی نهادهای دولتی در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده و از تولیدکننده و جوان خراسانی حمایت کنند تا هم پوشاک کشور تامین شود و هم فرصت برای صادرات به کشورهای همسایه فراهم شود.

انتخاب 94 اثر در بخش رقابتی جشنواره

 رئیس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی امشب در جمع خبرنگاران در خصوص تعداد آثار گفت: امسال چهارمین دوره نمایشگاه مد و لباس این استان در حالی از 4 تا 7 اسفند ماه در حال برگزاری است که از 137 طراح مد و لباس حدود 400 اثر به دبیر خانه جشنواره رسید و هیات داوران 94 اثر را برای بخش رقابتی انتخاب کردند که بعد از داوری به برگزیدگان جوایزی اعطا می‌شود.

جواد روشندل با بیان اینکه این نمایشگاه در سه بخش رقابتی، اقوام و ایده تا اجرا در حال برگزاری است، ادامه داد: در بخش اقوام نیز 70 اثر حضور دارد که نمونه‌ای از پوشش اقوام خراسانی است و مسابقات بخش ایده تا اجرا در قالب 12 گروه سه نفره دانش آموزی از هنرستان های مد و لباس بوده، به منظور کشف و پرورش استعدادهای جوان در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: در بخش کارگاهای زنده آکادمیک، 12 کارگاه با حضور مدرسین و مربیان در محل نمایشگاه برگزار می‌شود.

 رئیس اداره امور هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه کارگاه زنده اقوام با عنوان فردبافی، گلدوزی و سوزن‌دوزی در محل نمایشگاه در حال برگزاری است، یادآور شد: همه آثار از خراسان رضوی است که بعد از برگزاری و اتمام جشنواره، راهی برای معرفی برگزیدگان به تولیدکنندگان پوشاک انجام می‌شود.

گفتنی است؛ چهارمین نمایشگاه مد و لباس خراسان رضوی با عنوان «پوشش ایرانی، اصالت خراسانی» از 4 تا 7 اسفند ماه در هتل میثاق برگزار می‌شود.

خراسان رضوی نیازمند جریان سرمایه‌گذاری داخلی پوشاک است
تاریخ: یکشنبه 5 اسفند 1397