Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

استاديار موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني گفت: صادرات ضمن سودآوري بايد منجر به ايجاد ارزش افزوده در جامعه شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از راديواقتصاد، يوسف حسن پور افزود: صادرات با ايجاد ارزش افزوده مي تواند موجبات رشدو شکوفايي اقتصادي و همينطور رفاه عمومي را در کشور فراهم کند.
وي اظهارداشت: ترکيه تنها از محل صادرات خودرو و پوشاک سالانه به ترتيب 28 و 12,5 ميليارد دلار درآمد دارد.
استاديار موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني گفت: مجموع صادرات ايران در سال 46 ميليارد دلار بوده که بخش زيادي از اين صادرات با ارزش افزوده پائين است.
وي در ادامه افزود: صادرات با ارزش افزوده پائين کشور مربوط به امروز و ديروز نيست بلکه چند دهه سابقه دارد.
حسن پور اظهارداشت: ناگفته نماند صادرات ايران از بسياري از کشورهاي ديگر سودآورتر است ولي ارزش افزوده زيادي ايجاد نمي کند.
وي گفت: صادراتي که ارزش افزوده ايجاد نکند هيچ کمکي به توسعه اقتصادي و رفاه عمومي جامعه نخواهد کرد.
استاديار موسسه مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني افزود: برنامه ريزي ها همواره در کشور حول اين محور بوده که صادرات ضمن سودآوري منجر به ايجاد ارزش افزوده در جامعه شود.

صادرات باید ارزش افزوده ایجاد کند
تاریخ: سه شنبه 7 اسفند 1397