Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یک مقام مسئول گفت: به‌ دلیل عدم فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه خرید کالای ایرانی، اغلب تولیدکنندگان مجبورند با نشان خارجی محصولات خود را عرضه کنند .

میر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان طاقه فروشان پارچه درباره وضع پارچه در بازار گفت: هم اکنون کمبودی در تولید پوشاک نداریم و بازار پارچه برخلاف دیگر صنایع از تورم رنج نمی‌برد.

وی ادامه داد: باتوجه به ایام پایانی سال، افزایش قیمتی برای پارچه نداریم چرا که عرضه و تقاضا به هم وابسته است و هم اکنون تقاضا در بازار وجود دارد.

قدیمی نژاد با بیان اینکه ۵۰ درصد پارچه وارداتی و مابقی تولید داخل است اظهار کرد:  صنعت نساجی در هر کشور رکن اصلی رشد اقتصادی است چرا که تولید پوشاک مصرف بالایی را نسبت به بقیه صنایع دارد.

به گفته وی، دولت می‌تواند سود  تسهیلات پایین تری را برای تولیدکنندگان در نظر گیرد.

قدیمی نژاد در پاسخ به این پرسش که وضعیت تولید پارچه در ایران چگونه است افزود: بسیاری از پارچه‌ها و پوشاک  عرضه شده در فروشگاه‌های مختلف باکیفیت و تولید داخل هستند، اما به‌ دلیل عدم فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه خرید کالای ایرانی، اغلب تولیدکنندگان مجبورند با نام و نشان خارجی محصولات باکیفیت خود را عرضه کنند.

وی در ادامه بیان کرد: صنایع نساجی و پوشاک بخش عمده‌ای از تولیدات صنعتی، اشتغال و صادرات کشور‌های درحال توسعه را تشکیل داده و اهمیت ویژه‌ای در توسعه و استراتژی‌های توسعه‌ای این کشور‌ها برعهده دارد.

این مقام مسئول افزود: واردات بی رویه قاچاق پوشاک موجب تعطیلی واحدهای نساجی و مقرون به صرفه نبودن تولید پارچه و پوشاک در کشور شده است. در واقع همه این عوامل دست به دست یکدیگر داده تا دیگر تولید داخلی در این صنعت مقرون به صرفه نباشد و همین امر موجب افزایش واردات شده است.

قدیمی نژاد حمایت از این صنعت و تشویق بخش خصوصی را بسیار ضروری و حیاتی دانست و گفت: این صنعت در حال حاضر با مشکلات یزرگی در حال دست و پنجه نرم کردن است. از مهم‌ترین آنها، واردات بی‌رویه در صنعت نساجی است. واردات بی‌رویه پوشاک از کشور‌هایی از جمله چین موجبات رکود صنعت نساجی در حوزه تولید پارچه و پوشاک را فراهم کرده است، علاوه بر این استقبال چشمگیر از این واردات زمینه را برای شکست بیشتر اهالی تولید در صنعت نساجی فراهم آورده است.

سهم ۵۰ درصدی تولید ملی در صنعت پوشاک
تاریخ: چهارشنبه 8 اسفند 1397