Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفت: با افزایش‌ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری‌ سهم ساخت داخل محصولات صادرات گرا، تلاش داریم وضعیت تولید را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر از وزارت صنعت، معدن و تجارت، افسانه محرابی گفت: پیگیری بازسازی و نوسازی خطوط تولید، پیگیری تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، مدیریت تعرفه‌ای و اصلاح قیمت‌های پایه وارداتی و صادراتی با رویکرد حمایت از تولید داخل، از دیگر برنامه‌های سال ۹۸ است.

وی با بیان اینکه اجرای ساماندهی واردات و عرضه پوشاک خارجی هم باید به طور مستمر پیگیری شود، گفت: پیگیری و اقدامات لازم جهت کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل همچون اصلاح قوانین، ضوابط تأمین اجتماعی و امور مالیاتی هم انجام می‌شود.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت، با اشاره به اینکه باید بازدید مستمر از واحدهای تولیدی مرتبط جهت شناسایی مشکلات و حلقه‌های مفقوده تولید انجام شود، افزود: ایجاد شهرک‌ها و خوشه‌های تولیدی و توزیعی مختص پوشاک با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، سازمان صنایع استان‌ها، استانداری‌ها و انجمن صنایع پوشاک پیگیری می‌شود.

محرابی، پیگیری ارتباط صنعت و دانشگاه در مباحث توسعه فناوری، خدمات فنی و مهندسی، ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای کاربردی در صنعت مانند مد، طراحی، دوخت، مدیریت و … را از دیگر برنامه‌های سال ۹۸ عنوان کرد.

ارتقاء توان تولید ملی با افزایش ۱.۲ میلیارد دلاری سهم داخلی
تاریخ: چهارشنبه 15 اسفند 1397