Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاونت فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از فعالان اقتصادی خواست تا با توجه به توافقات صورت گرفته میان پارلمان بخش خصوصی و وزارت صنعت، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی و گمرک ایران درخصوص رویه واردات در برابر صادرات، هرگونه مشکلات و موانع موجود در این حوزه را به صورت مکتوب در اختیار معاونت فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران قرار دهند.

معاونت فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از فعلان اقتصادی خواست تا مشکلات موجود بر سر راه واردات در برابر صادرات را بر خلاف توافق صورت گرفته میان پارلمان بخش خصوصی با وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، بانک مرکزی و گمرک به صورت مکتوب به این معاونت اعلام کنند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می­رساند که پیرو نشست­های برگزارشده از طرف کمیته­ بررسی و حل‌وفصل موانع و مشکلات رویه­ی واردات در مقابل صادرات از طرف اتاق ایران و با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، وزارت جهاد کشاورزی، و گمرک ایران نتایج سه‌گانه­ زیر حاصل‌شده است. لذا خواهشمند است در صورت بروز مشکلات و موانع در هر یک از حوزه­های ذیل مراتب را با ارائه­ی مدارک و مستندات مربوطه به‌صورت مکتوب با معاونت فنی و خدمات بازرگانی اتاق ایران طرح نمایند تا امکان پیگیری موردی از طریق اتاق ایران حاصل گردد.

  • در راستای تسریع فرایند بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه­ اقتصادی کشور و نیز روان­سازی رویه­ واردات در مقابل صادرات، محدودیت­های سقف و سابقه برای واردات اقلام اولویت­دار توسط صادرکنندگان برداشته‌شده است. شایان‌ذکر است واردات توسط واحدهای تولیدی نیز مشمول شروط یادشده نیست. در ضمن واردات برخی از اقلام مانند گوشی تلفن همراه، لاستیک و... توسط واحدهای تجاری نیز از رعایت شروط مذکور مستثنا هستند.
  • کالاهای مشمول گروه 2 کالایی که در گمرکات اجرائی موجود است، در صورت منقضی شدن مدت‌زمان اعتبار ثبت سفارش، بدون نیاز به تمدید ثبت سفارش قابل ترخیص هستند.
  • صادرکنندگانی که قیمت­های پایه­ صادراتی­شان با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد، تولید و تجارت کشور بالاتر از قیمت فروش محصولاتشان در بازارهای هدف صادراتی است و متقاضی بازنگری و اصلاح قیمت­های پایه­ صادراتی هستند، درخواست­های خود را به همراه اسناد و مدارک مربوطه از طریق تشکل­های ذی‌ربط به اتاق ایران ارسال نمایند.
فعالان اقتصادی موانع رویه واردات در مقابل صادرات را به اتاق ایران اعلام کنند
تاریخ: یکشنبه 19 اسفند 1397