Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: یکی از دلایل کاهش قاچاق در کشور به ویژه در حوزه پوشاک و لوازم خانگی، افزایش قیمت ارز خارجی است.

برنامه «مناظره اقتصادی» رادیو گفت و گو با موضوع کلاف سردرگم قاچاق و مبارزه با این پدیده در کشور، قاچاق پوشاک و لوازم خانگی با حضور محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از شبکه رادیویی گفت و گو روانه آنتن شد.

محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در این مصاحبه گفت: یکی از دلایل کاهش قاچاق در کشور به ویژه در حوزه پوشاک و لوازم خانگی، افزایش قیمت ارز خارجی است. یکی از محاسن کار قاچاق از منظر قاچاقچیان ارزان بودن قیمت کالای قاچاق نسبت به کالای تولید داخل است.

وی افزود: امسال ورودی پرنده ها به مراتب بیشتر از سال گذشته بود اما حجم کالای قاچاقی که در سطح بازار مشاهده می شود به مراتب کمتر از سال گذشته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه مبارزه با قاچاق در آخرین حلقه حمایت از تولید داخل و بازار قرار می گیرد گفت: تأمین بازار پوشاک و لوازم خانگی باید از طریق تولید داخل و واردات لحاظ شود و نمی توان ادعا کرد که تحت هیچ شرایطی نیازی به واردات پوشاک و لوازم خانگی نداریم.

اسفنانی همچنین، واردات را بخشی از اقتصاد معرفی کرد و گفت: واردات جزئی از اقتصاد است اما وقتی به درستی مدیریت نشود سر از قاچاق در می آورد.

این مقام مسئول با اذعان اینکه مبارزه با قاچاق در کشور ما خیلی موفقیت آمیز نبوده است افزود: به عنوان مثال ما در مبارزه با مفاسد اقتصادی، مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و همچنین مفاسد اجتماعی خیلی موفق نبودیم و علت آن هم به کارگیری روش های غیرمنطقی و جزیره ای نگاه کردن است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران اظهار داشت: یکی از وظایف مهم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیاست گذاری است اما این سیاست گذاری باید از صفر تا صد باشد نه اینکه واردات پوشاک و لوازم خانگی به طور مطلق ممنوع و تولید داخلی با هر کیفیتی انجام شود. از طرف دیگر وقتی هر کالایی با هر کیفیت و قیمتی وارد شود به قاچاق دامن زده خواهد شد.

اسفنانی ابراز داشت: مایه افتخار است که کشور ما به گونه ای تولید کند که ضمن تامین بازار داخلی، مردم هم رغبتی برای خرید کالای خارجی پیدا نکنند. اگر به چنین جایگاهی رسیدیم یعنی مبارزه با قاچاق را به درستی انجام داده ایم نه اینکه تنها کار ما این باشد که مرزها را ببندیم و ته لنجی ها را بگیریم و مجازات کنیم.

وی در پایان گفت: ما باید به حدی برسیم که نخواهیم کالای تولید شده در ایران را مخفی کنیم و آن را شبیه به کالای خارجی جلوه دهیم تا مردم آن را بخرند. ما باید با افتخار کالای داخلی را با برند ایرانی ارائه دهیم.

مبارزه با قاچاق تنها بستن مرزها و ضبط ته‌لنجی‌ها نیست
تاریخ: دوشنبه 20 اسفند 1397