Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره با حذف واسطه‌ها هم به سود تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان است، گفت: به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است که نمی‌خواهد تولیدکننده مستقیم با مصرف‌کننده ارتباط داشته باشد و مصرف‌کننده با کالای با کیفیت ایرانی مواجه شود.

سعید جلالی قدیری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نمایشگاه‌های بهاره با روش عرضه مستقیم هم به تولیدکننده و هم به مصرف‌کننده کمک می‌کند، اظهار کرد: چراکه تولیدکنندگان می‌توانند محصول خود را بدون واسطه عرضه و برند خود را به مردم معرفی کنند.
وی با اشاره به اینکه حذف واسطه‌ها باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود و در نتیجه کالا با قیمت مناسب‌تری به دست مصرف‌کننده می‌رسد، تصریح کرد: نمایشگاه‌ها یکی از نقاطی است که اگر به درستی برگزار نشود و به دست دلالان بیافتد، ممکن است فساد در آن‌ها نفوذ کند.
به گفته دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران یکی از ویژگی‌های نمایشگاه‌های عرضه عمومی این است که مردم نظر خود را به طور مستقیم به تولیدکنندگان می‌گویند و آن‌ها متوجه ضعف‌های خود می‌شوند.
وی افزود: اگر تولیدکنندگان واقعی ممیزی شوند و به نمایشگاه‌های بهاره راه پیدا کنند، این نمایشگاه‌ها می‌تواند به عنوان یک مطالبه عمومی منجر به تعامل مستقیم تولیدکنندگان و صادرکنندگان شود.
دست‌هایی که به دنبال واردات هستند...
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران با بیان اینکه این مشکلات بیشتر در نمایشگاه‌هایی که از سوی اتاق اصناف برگزار می‌شود رخ می‌دهد، مدعی شد: اتاق اصناف هجمه‌ای به وجود آورد که یکی از نمایشگاه‌های تولیدکنندگان پوشاک را پلمپ کند. به نظر می‌رسد دست‌هایی در کار است که نمی‌خواهد تولیدکننده مستقیم با مصرف‌کننده ارتباط داشته باشد و مصرف کننده با کالای با کیفیت ایرانی مواجه شود.
جلالی قدیری با بیان اینکه کسانی که با قاچاق مبارزه می‌کنند، باید محصول با کیفیت عرضه کنند، اظهار کرد: اما عده‌ای می‌خواهند این اتفاق نیافتد و بعد بگویند که در بازار کمبود وجود دارد تا دوباره بتوانند به واردات غیر قانونی روی بیاورند.
به گزارش ایسنا، پیش‌تر نصراله محمدحسین فلاح، عضو هیأت مدیره کنفدراسیون صنعت ایران، گفته بود که هدف از راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره، مبارزه با دلالان و واسطه‌هایی است که کالاها را احتکار کرده‌اند، اما این راه در نهایت به زیان صنعتگران تمام می‌شود و بهار فروش را از صنعتگران واقعی می‌گیرد.

نمایشگاه‌های بهاره؛ راهی برای حذف واسطه‌ها
تاریخ: یکشنبه 26 اسفند 1397