Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: نساجی و پوشاک اشتغال زا ترین و با ارزش ترین صنعت در دنیاست.

مجید نامی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: وقوع انقلاب های صنعتی در دنیا از صنعت نساجی و پوشاک آغاز شده است.

وی همچنین اظهارداشت: این صنعت در بحث اشتغال زایی، خلق ارزش افزوده، رشد اقتصای و بسیاری موارد از توان بسیاربالایی برخوردار است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: صنعت مزبور به دلیل برخورداری از مزیت ها و قابلیت های بی شمار هم مورد توجه بخش های خصوصی و هم بخش های سیاست گذاری در کشورهای مختلف دنیاست.

وی ضمن اشاره به اینکه اشتغال زا ترین و با ارزش ترین صنعت در دنیا نساجی و پوشاک است، افزود: هر کشوری خواسته بحث اشتغال و صادرات خود را گسترش دهد از این صنعت آغاز کرده است.

نامی ضمن اشاره به سرمایه گذاری های قابل توجه چین، بنگلادش، ویتنام، ترکیه و ممالک آسیای جنوب شرقی درصنعت نساجی و پوشاک اظهارداشت: درآمدی این کشورها از طریق صادرات پوشاک در برخی مواقع از صادرات نفت و پتروشیمی ایران حتی بالاتر است.

وی به رادیو اقتصاد گفت: ایران نیز در صنعت نساجی و پوشاک از سابقه و قدمت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند در این عرصه بسیار نقش آفرین باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مبحث قاچاق و واردات بی رویه پوشاک نیز اشاره کرد و افزود: سال های قبل کشور در این زمینه با مشکلات عدیده ای مواجه بود.

وی اظهارداشت: اتفاقی که طی سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز و همینطور تمهیدات صورت گرفته دولت و بخش خصوصی برای کنترل قاچاق و جلوگیری از ورود و عرضه کالاهای قاچاق در سطح عرضه میزان قاچاق کاهش یافت.

نامی گفت: نکته مهم در این رابطه اینکه خوشبختانه به دلیل خروج بسیاری از برندهای خارجی و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق سطح عرضه برای ارائه کالاهای ایرانی بیشتر شد و برندهای ایرانی موفق شدند در سطح وسیعی از مراکز خرید حضور جدی پیدا کنند که خود این عامل باعث شد بسیاری از مصرف کنندگان ایرانی با برندهای ایرانی بیشتر آشنا و همینطور کیفیت تولیدات داخلی را بصورت ملموس حس کنند.

وی افزود: بطور مسلم وقتی سطح عرضه وجود داشته باشد و از برندهای ایرانی به معنای واقعی حمایت شود یک برندبرای اینکه بتواند بازار خود را حفظ کند به یقین مجبور به ارائه تولید کالای با کیفیت، خدمات پس از فروش مناسب و غیره خواهد بود.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی» با هدف معرفی، ترویج و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

«پوشاک » اشتغال زا ترین صنعت در دنیا
تاریخ: یکشنبه 18 فروردین 1398