Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات در خصوص فرآیند ثبت سفارش بدون انتقال ارز با توجه به مصوبه هیئت وزیران گفت: ثبت سفارش بدون انتقال ارز تا سقف ۳۰۰ میلیون دلار، فقط برای تعرفه های مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید بوده و سایر تعرفه ها امکان استفاده از روش بدون انتقال ارز، از محل این مصوبه را ندارند.

سید مهدی نیازی در گفت و گو با خبرنگار شاتا، با اعلام این خبر گفت: ثبت سفارش های بدون انتقال ارز مشمول این مصوبه با مقادیر جزئی و حداکثر به میزان ۳۰ هزار دلار برای هر متقاضی امکانپذیر بوده و فرآیند آن در سامانه جامع تجارت پیاده سازی و اجرا شده است.

وی عنوان کرد: فرآیند اجرایی این مصوبه شامل مراحل ثبت درخواست متقاضی از محل بند ۹ ماده ۳۸ موضوع این مصوبه، بررسی درخواست متقاضی توسط سازمان استان، دریافت مجوز های فنی از دستگاه های ذیربط (در صورت وجود ضابطه فنی بر روی تعرفه) انجام ثبت سفارش و پرداخت کارمزد، اظهار منشا ارز در بانک مرکزی و اظهار در سامانه گمرک است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات افزود: براساس دستورالعمل های این وزارتخانه، مسئولیت بررسی درخواست های متقاضیان بر عهده سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانی است که سهمیه هر استان از محل این مصوبه مشخص و به آن ها ابلاغ شده است.

نیازی تصریح کرد: این تسهیلات با توجه به ضرورت تامین فوری مواد اولیه، اجزاء و قطعات خط تولید برای فعالین اقتصادی واحدهای تولیدی پیش بینی و عملیاتی شده است.

امکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز برای مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولیدامکان ثبت سفارش بدون انتقال ارز برای مواد اولیه، قطعات و ملزومات ضروری خطوط تولید
تاریخ: دوشنبه 19 فروردین 1398