Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی با انتقاد به خصوصی سازی در سال‌های اخیر گفت: در اجرای اصل 44 تنها واگذاری بنگاه‌های دولتی اعمال شد و از اختصاص درآمدهای حاصل از فروش به بخش خصوصی چشم‌پوشی شد.

محسن بهرامی ارض اقدس رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد نسبت به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال‌های اخیر اظهار داشت: نام گذاری سال‌ها درچند سال اخیر که تماما با رویکردهای اقتصادی و برای قرار گرفتن مسیر اقتصاد در مسیر حركت صحیح صورت گرفته كه اجرای سیاست‌های اصل 44 و حمایت از بخش خصوصی نیز از آن جمله بوده‌اند همگی می‌توانستند مجموعه‌ای از راهكارهای اقتصادی را مختص کشورمان تعریف کند.

وی تصریح کرد: پکیج مورد اشاره در صورت اجرای صحیح هیچ شباهتی با اقتصاد کشورهای بحران زده امریکایی و یا ورشکسته اروپایی نداشت و می‌توانستیم با گام برداشتن در جهت سیاست‌های چهارم، پنجم توسعه وسند چشم‌انداز وابستگی کشور را به نفت  کم کنیم.

بهرامی ارض اقدس با اشاره به مواردی که باید در اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد گفت: تامین نیازهای اساسی در کشور، عدم فروش نفت به عنوان کالای سرمایه‌ای برای تامین نیازهای اساسی، تقویت صادرات و کم‌ کردن نیاز به واردات، تقویت تولید و افزایش توان رقابت در جوامع بین المللی از مواردی هستند که باید در سرلوحه طرح‌های اقتصادی کشور قرار گیرند.
رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی با انتقاد به خصوصی سازی در سال‌های اخیر گفت: در اجرای اصل 44 تنها واگذاری بنگاه‌های دولتی اعمال شد و از اختصاص درآمدهای حاصل از فروش به بخش خصوصی چشم‌پوشی شد.

وی ادامه داد: در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها که بنا بود 30 درصد ان صرف تولید شود هم این اتفاق صورت نگرفت همچنین در بهبود مستمر فضای کسب‌و کار نیز مقررات زدایی، تقویت بخش خصوصی و واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی انجام نشد.

ارض اقدس شرایط کنونی کشور  را برای اجرای اصلاحات اقتصادی چه از لحاظ داخلی و چه بین‌المللی مناسب دانست و افزود: دولت، مردم و قوای سه گانه در این مسیر سهم ویژه‌ای در راستای اجرایی شدن صحیح راهبردهای اقتصاد مقاومتی دارند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این دولت که خود را قانون‌مدار می‌داند با زمینه‌سازی‌های مناسب و هماهنگ با ارکان اقتصادی همچنین اعمال سیاست‌های پولی برای جذب سرمایه خارجی یک پکیج سیاستی صحیح تبیین کند

تاریخ: سه شنبه 6 اسفند 1392