Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران از افتتاح مرکز تجاری ایران در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان خبر داد. این مرکز تجاری با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای، حقوقی و بازرگانی به تجار ایرانی و آذری، تأسیس شده و قرار است یک مرکز داوری نیز برای حل مشکلات تجار دو کشور در آن مستقر شود.

حسین پیرموذن، عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران از افتتاح مرکز تجاری ایران در مجتمع چنارپلازا باکو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه خبر داد.

رئیس اتاق مشترک ایران و آذربایجان گفت: این مرکز تجاری با هدف ارائه خدمات مشاوره‌ای، حقوقی و بازرگانی به تجار ایرانی و آذری، توسعه تجارت منطقه‌ای را در دستور کار دارد و توسط اتاق بازرگانی مشترک ایران و آذربایجان تأسیس شده است.

او افزود: بحث داوری تجاری یکی از مشکلات موجود بین بازرگانان دو کشور است که انتظار می‌رود که به‌مرورزمان با استقرار یک مرکز داوری در این مرکز تجاری به مشکلات اقتصادی تجار دو کشور نیز پرداخته شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق ایران ضمن دعوت از فعالان بخش خصوصی ایرانی برای حضور در این مرکز تجاری، گفت: جمهوری آذربایجان دروازه ورود تجار ایرانی به بازار آسیای میانه است و در این سفر به همراه وزیر صنعت و یک هیئت بلندپایه تلاش شده است تا شرایط گمرکی و بازرگانی را برای تجارت با این کشور تسهیل شود.

پیرموذن همچنین در تشریح سایر اقدامات صورت گرفته در سفر به جمهوری آذربایجان گفت: در دیدار رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان، پیشنهاد ایجاد شهرک صنعتی مشترک در مرز دو کشور مطرح شد که با موافقت طرفین ایجاد منطقه صنعتی مشترک در استان اردبیل پیگیری خواهد شد.

او همچنین تصریح کرد: در این سفر احداث کارخانه مشترک اتوبوس‌سازی ایران و جمهوری آذربایجان با مشارکت شرکت «آذرماش» جمهوری آذربایجان و شرکت خصوصی «عقاب» ایران در منطقه صنعتی «حاجی قابول» کلنگ زنی شد که سهم شرکت خصوصی ایرانی در این کارخانه 75 درصد و سهم طرف آذربایجانی 25 درصد است.

پیرموذن خاطرنشان کرد: علاوه بر موارد طرح شده دو طرف در این سفر تفاهمانه ایجاد واحد تولید تریلی را به امضا رساندند تا در آینده نزدیک احداث این کارخانه مشترک با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصوصی دو طرف شروع شود.

مرکز تجاری ایران در باکو افتتاح شد
تاریخ: سه شنبه 3 اردیبهشت 1398