Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی البرز گفت: بیش از 603 هزار دلار، پوشاک در سال گذشته توسط اصناف صنفی و صنعتی پوشاک این استان صادر شده است.

 

محمد امین فرشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این آمار توسط خوشه پوشاک استان اعلام شده افزود: عمده این صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و ترکیه صورت گرفته است.
وی با اشاره به وجود یک هزار و 340 واحد صنفی و صنعتی مجوز دار در زمینه پوشاک در استان اظهار داشت: با هدف توسعه صادرات در این بخش به دیگر کشورها، از جمله کشورهای منطقه، کنسرسیوم صادرات پوشاک در استان ایجاد می شود.
فرشی گفت: یکی از برنامه های این کنسرسیوم، ایجاد یک برند مشترک بین ذینفعان خوشه پوشاک استان است.
وی ادامه داد: طراحی پوشاک و توجه به بازارهای داخلی و خارجی از دیگر مواردی است که در این کنسرسیوم لحاظ می شود.
فرشی گفت: البرز به عنوان قطب صنعتی در کشور، دارای ظرفیت های بسیاری از جمله در بخش پوشاک است که در صورت توجه هر چه بیشتر به این بخش و برندسازی می توانیم علاوه بر کسب ارزش افزوده قابل توجه ای برای استان، در مسیر تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان رونق تولید نامگذاری شده نیز گام های عملیاتی برداریم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنایع زیادی در البرز در زمینه تولید پوشاک فعالیت می کنند می توان این استان را پایتخت پوشاک کشور نامید.
فرشی گفت: با هدف معرفی توانمندی های استان البرز در این بخش و بر مبنای برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده در نیمه اول امسال به میزبانی شرکت شهرک های صنعتی استان البرز، همایش « البرز، پایتخت پوشاک کشور » برگزار شود.
بیش از سه هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در البرز فعال هستند.

بیش از 603 هزار دلاری پوشاک از استان البرز صادر شد
تاریخ: دوشنبه 9 اردیبهشت 1398