Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

امین مقدم در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: مردم را نمی توان اجبار به خریدن کالای داخلی کرد چون حق انتخاب دارند اما می توان فرهنگ سازی کرد که کالای قاچاق نخرند.

وی همچنین اظهارداشت: قاچاق یک پدیده مخرب و موجب کاهش تولید داخلی، بیکاری، عدم رونق اقتصادو همینطور بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی در جامعه خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صادرکنندگان نساجی ایران گفت: متاسفانه بسیاری از واردکنندگان جنس استوک وارد و به چند ۱۰ برابر قیمت در بازار داخلی به فروش می رسانند.

وی با اشاره به این جمله که جنس استوک زیر دلار قیمت دارد، افزود: بسیاری از تولید کنندگان داخلی به دلیل نداشتن توان رقابت با کالاهای استوک به حاشیه و کارگران زیادی از کار بیکار شدند.

مقدم تصریح کرد: واردات کالای بی رویه و قاچاق بصورت استوک اجناس تولید داخل را متلاشی و لطمه شدیدی به پیکره تولید کشور وارد کرد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه تولید امروز در کشور با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش، مسائل بیمه ای، بانکی، مالیاتی، تامین اجتماعی، بروکراسی کاذب اداری و غیره از جمله این موارد است.

این تولیدکننده پارچه افزود: حال و روز تولید داخلی با توجه به شرایط فعلی اقتصادکشور تعریف چندانی ندارد.

وی اظهارداشت: برای رونق تولید و اشتغال افزایی باید موانع و مشکلات از مسیر راه تولید و تولید کنندگان برداشته شود.

مقدم در ادامه یادآورشد: اگر تولیدکنندگان بتوانند درست تولید کنند و مواد اولیه به موقع به دست آنان برسد اکنون بهترین زمانی که تولیدمی تواند خودرا به عرصه مصرف کننده نهایی برساند.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و حمیده رضا سلطانی» با هدف معرفی، ترویج و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

ضرورت فرهنگسازی به منظور نخریدن کالای قاچاق و واردات بی رویه در کشور
تاریخ: یکشنبه 15 اردیبهشت 1398