Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در نشست مشترک با مدیرکل امور مالیاتی استان مسائل مالیاتی فعالان اقتصادی و حوزه تولید را بررسی کردند. در این نشست بر لزوم تعامل سازنده سازمان امور مالیاتی با بخش تولید تأکید شد.

علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در این نشست گفت: با عنایت به دستور سران سه قوه با محوریت تقسیط مطالبات مالیاتی، لازم است ترتیبی اتخاذ شود تا ذینفعان هر چه سریع‌تر مشمول قانون جدید قرار بگیرند.

جمعه‌ای ادامه داد: تولیدکنندگان شرایط سختی را تحمل می‌کنند، باید با تعامل و همکاری شرایطی را فراهم کنیم تا چرخ‌های تولید پرتوان به کار ادامه بدهند.

رئیس اتاق سمنان اضافه کرد: باید تلاش شود تا بدنه کارشناسی و ممیزان سازمان امور مالیاتی همکاری چندجانبه با صاحبان حرف داشته باشند.

او تصریح کرد: بارها اتفاق افتاده است که مؤدیان به علت جهل به قانون دچار مشکلات مالیاتی شده‌اند جا دارد تا آگاهی و مشاوره‌های لازم به مؤدیان داده شود.

در ادامه، عباس بی‌نیاز، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: اعتماد دوجانبه لازمه امورات مالیاتی است و باید این فرهنگ در کشور تسری و گسترش یابد.

بی‌نیاز ادامه داد: در شرایط حاضر مؤدیان دچار مشکلات عدیده‌ای هستند و سعی سازمان امور مالیاتی این است که تعامل دوطرفه برقرار باشد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: جلسات فشرده‌ای با اعضای هیات‌های حل اختلاف برگزار شده تمام توصیه‌ها بر این مبنا است که پرونده‌ها در سریع‌ترین زمان رسیدگی بشود.

به عقیده بی‌نیاز، رأی هیات‌های حل اختلاف باید در همان جلسه رسیدگی و ابلاغ بشود.

عبدالحمید دربانیان، عضو هیات رئیسه اتاق سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه حجم پرونده‌ها در هیات‌های حل اختلاف بسیار زیاد شده است، تصریح کرد: لازم است ممیزان اول حدوث اختلافات را حل کنند، سپس از واژه توافق استفاده کنند.

رونق تولید نیازمند تعامل سازمان امور مالیاتی با تولیدکنندگان
تاریخ: یکشنبه 15 اردیبهشت 1398