Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، سيدمحمدعلي سيدابريشمي در نشست مشترك با صنعتگران استان گلستان كمبود نقدينگي را مشكل جدي واحدهاي صنعتي عنوان كرد و گفت: وزير صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع مشكل مالي  واحدهاي توليدي  تاكنون جلسات متعددي  با بانك هاي عامل  برگزار كرده است.  

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران افزود: انتظارات از بخش صنعت زياد است اين درحالي است كه امكانات و منابع محدودي براي راه اندازي واحدهاي نيمه تعطيل وتعطيل  وجود دارد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: طبيعي است كه در چنين شرايطي توقعات بايد متناسب با منابع موجود باشد. 

سيدابريشمي با بيان اينكه  بانك ها  نمي توانند پاسخگوي همه خواسته ها باشند، يادآور شد: با توجه به كمبود منابع  مالي موجود ، بخش صنعت بايد در اولويت  قرارگيرد.

وي در  ادامه با اشاره به اينكه صنعتگران نبايد براي تامين نقدينگي فقط متكي به منابع بانكي باشند، يادآور شد: صنعتگران بهتر است مشكل نقدينگي خود را از طريق  فروش سهام، پيش فروش محصول و خريداري مواد اوليه به روش هاي جديد و ساير موارد اينچنيني رفع كنند.

 گفتني است ، در اين نشست روساي سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و مديران واحدهاي صنعتي و توليدي مستقر در شهركهاي صنعتي حضور داشتند.

كمبود امكانات زيربنايي در برخي از شهركها و نواحي صنعتي، عدم تعامل بانك هاي استان با صنعتگران و كمبود نقدينگي از جمله مشكلات مطرح شده از سوي صنعتگران بود.

تاریخ: سه شنبه 6 اسفند 1392