Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

واحد تولیدی جامه بافت در البرز با هزینه ۲ میلیارد تومانی و خرید ۹ دستگاه جدید از طریق تسهیلات کم بهره، ظرفیت تولید خود را ۲ برابر کرد.

 سینا شاه بختی مدیر این مجموعه تولیدی در مراسم افتتاح خط تولید جدید این مجموعه گفت: با دریافت تسهیلات 8درصدی این خط تولید جدید وارد چرخه شده و ظرفیت تولید به هزار دست بافت در روز رسیده است.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای 30 نفر به شکل مستقیم و 20 نفر به شکل غیر مستقیم در این فاز توسعه ای افزود: با این سرمایه گذاری تعداد کارگر های مشغول به کار در کارخانه جامه بافت به 100 نفر رسید.

شاه بختی با بیان اینکه واحد جامه بافت در حوزه اشتغال روستایی فعالیت میکند، اضافه کرد: با توجه به کیفیت تولید پوشاک در این مجموعه، برندهای خارجی پوشاک سفارش کار خود را به این مجموعه می دهند.

مدیر این مجموعه تولیدی گفت: برای تامین سرمایه مورد نیاز این توسعه، بخش اقتصادی استانداری البرز حمایت ویژه ای را صورت داده است.

50 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره در جیب روستاییان البرز

قاسم پور مدیرکل امور روستایی استانداری البرز با اشاره به تلاش های انجام شده در راستای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در این استان گفت: حدود 400 طرح در استان البرز وارد سامانه کارا شده بود که خوشبختانه 320 طرح احداثی و توسعه ای با تسهیلات کم بهره مورد حمایت قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر این طرح ها با هماهنگی انجام شده با 2 بانک در البرز، به 56 طرح جدید 50 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد تا حمایت جدی از این طرح ها صورت پذیرد.

2هزار میلیارد تومان تسهیلات در گردش

زرگر مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز نیز حمایت از تولید را در سال جاری هدفمند توصیف کرد و افزود: سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به واحد های تولیدی البرز اعطا شده است تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی افزود: خوشبختانه علی رغم تلاش دشمنان برای ضربه اقتصادی به کشور، با این دست حمایت ها سال گذشته در البرز ریزش شغل نداشتیم و توانستیم واحد های تولیدی را سرپا نگهداریم.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری البرز اضافه کرد: واحدهای تولیدی مستقر در البرز به صورت مداوم مورد بررسی قرار گرفته و در صورت بروز مشکل در روند کاری تلاش می شود با حداکثر توان خلل ایجاد شده برطرف شود.

زرگر گفت: علاوه بر رونق تولید به بازار هدف نیز توجه شده است و تلاش شده با کنترل واردات و مبارزه هدفمند با قاچاق از کالای ایرانی حمایت شود.

جایگزین ایرانی 2/7 میلیارد دلار پوشاک قاچاق

شاه بختی بازرس اتحادیه پوشاک کشور با اشاره به آمارهای 2 ممیز 7 دهم تا 2 ممیز 8 دهم میلیارد دلاری ارزش پوشاک قاچاق شده به کشور در سال گذشته گفت: همکاری پلیس و سایر نهادهای مرتبط مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای کاهش ورود و عرضه کالاهای قاچاق به ویژه در حوزه پوشاک اثربخش بوده و میزان قاچاق در سال جاری به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

این مسئول در اتحادیه پوشاک کشور افزود: تعادل در قیمت دلار و به طبع آن رقابت پذیر شدن قیمت تمام شده محصولات داخلی علت دیگری است که کاهش انگیزه قاچاق پوشاک را سبب شده است.

وی شرایط کنونی را برای توسعه تولید پوشاک ایرانی بسیار مناسب دانست و اضافه کرد: بسیاری از واحد های تولیدی با توجه به ایجاد نیاز به کالای ایرانی در بازار، چه در حوزه بافت و دوخت پوشاک و چه در حوزه تامین مواد اولیه مانند نخ ، توسعه خطوط تولید را در دستور کار قرار داده و با افزایش سرمایه، تولید خود را فزونی بخشیده اند.

بازرس اتحادیه پوشاک کشور گفت: اکنون که بخش خصوصی آستین همت را بالازده تا بازار داخلی با کمبود کالا مواجه نشود نیاز است دولت برای ادامه روند ایجاد شده، حمایت جدی تری را از این دست واحدها صورت دهد.

شاه بختی باذکر اینکه تامین کافی مواد اولیه با قیمت مناسب خواسته اصلی تولید کنندگان داخلی در شرایط کنونی است، افزود: برخی از تولیدها احتیاج به واردات مواد اولیه از خارج دارد که متاسفانه با شرایط تحریمی، قیمت این کالاها به شکل بی رویه و حتی بیش از افزایش نرخ دلار گران شده و نیاز است دولت روش هایی برای رساندن مواد اولیه به تولیدکنندگان اتخاذ کند.

وی در پایان گفت: اکنون شرایطی است که با حمایت از تولید ملی، میتوان ارزش 2 ممیز 7 دهم میلیارد دلاری قاچاق پوشاک را به جیب تولید کنندگان داخلی واریز کرد تا بیش از پیش اقتصاد ملی مقاوم شود.

حرکت برای جایگزینی ۲/۷ میلیارد دلار قاچاق پوشاک
تاریخ: شنبه 28 اردیبهشت 1398