Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

استاندار کرمانشاه، تعامل بخش خصوصی و دولت را باعث رونق تولید دانست و گقت: هماهنگی این 2 بخش می تواند گره از بسیاری مشکلات اقتصادی بگشاید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: بخش خصوصی بازوی توانمند اقتصادی کشور است که می تواند هم رونق تولید ایجاد کند و هم بخش اعظمی از مشکل بیکاری را مرتفع کند.
وی ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران همواره در دستور کار دولت بوده و این سیاست با جدیت در استان کرمانشاه دنبال می شود.
بازوند در ادامه خواستار تقویت واحدهای صنفی بخصوص در حوزه پوشاک شد و گفت: ادارات و دستگاه های اجرایی به همراه مراکز نظامی و انتظامی حتما خریدهای خود را از داخل استان انجام دهند.
استاندار کرمانشاه گفت: هم اکنون بیش از یک هزار و 150 واحد صنفی در حوزه تولید پوشاک در استان با حدود سه هزار و 800 نفر نیروی کار فعالیت می کنند که باید حمایت شوند.
وی تصریح کرد: حمایت از این واحدهای صنفی با خرید از آن ها میسر می شود بنابراین دستگاه های اجرایی باید به این موضوع دقت کنند.
بازوند همچنین از خرید واحدهای اشتغالزا توسط بخش خصوصی و راکد گذاشتن آن ها انتقاد کرد و گفت: با این کار ده ها نفر بیکار و منبع درآمدی صدها نفر قطع می شود.
استاندار کرمانشاه در پایان خواستار مداخله دستگاه قضایی و برخورد با چنین افرادی که یک واحد تولیدی را خریداری و سپس آن را راکد می کنند شد و گفت: باید با چنین افرادی قاطعانه برخورد و اجازه این کار را از آن ها گرفت.
استان کرمانشاه با 18.7 درصد نرخ بیکاری در سال 97 رتبه در صدر استانهای بیکار کشور قرار گرفت.

تعامل بخش خصوصی و دولت باعث رونق تولید می شود
تاریخ: یکشنبه 29 اردیبهشت 1398