Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی پیشنهاد شد سقف تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های تولیدی استان 4 برابر افزایش پیدا کند و از 2.5 میلیارد تومان به 10 میلیارد تومان برسد. در این نشست همچنین با اشاره به افزایش نرخ ارز، تقاضا شد بانک‌ها، محاسبات سرمایه در گردش موردنیاز واحدهای تولیدی را 70 درصد نسبت به فروش قبل از تورم افزایش دهند.

رئیس اتاق بجنورد از افزایش 4 برابری سقف پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، پیشنهاد شده سقف تسهیلات بانکی پرداختی به یک بنگاه تولیدی از 2.5 میلیارد تومان حداقل تا 10 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

محمد صمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شمالی، دستور کار این جلسه را بررسی و گزارش در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات سال 97 این شورا، بررسی رفع محدودیت 70 درصدی فروش بر اساس اظهارنامه مالیاتی برای تسهیلات سرمایه در گردش و همچنین بررسی قوانین تغییر کاربری باغات با حفظ کاربری موجود برای توسعه فعالیت گردشگری و اقامتی عنوان کرد.

دبیر و سخنگوی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شمالی با اشاره به اینکه افزایش 4 برابری سقف پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های تولیدی یکی از پیشنهاد‌های این شورا بوده است، گفت: سقف پرداخت تسهیلات بانکی به بنگاه‌های تولیدی در سال‌های گذشته 2.5 میلیارد تومان بود که پیشنهاد شده است حداقل تا 10 میلیارد تومان برای کارخانه‌ها در نظر گرفته شود تا با توجه به تورم و گرانی بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی مرتفع شود.

صمدی در رابطه با دستور جلسه بررسی رفع محدودیت 70 درصد فروش بر اساس اظهارنامه‌های مالیاتی برای تسهیلات سرمایه در گردش بنگاه‌ها نیز تصریح کرد: در این جلسه پیشنهاد شد با توجه به افزایش نرخ ارز، رشد تورم و افزایش قیمت‌ها، محاسبه میزان سرمایه در گردش موردنیاز واحدهای تولیدی در بانک‌ها نسبت به میزان فروش سال قبل بنگاه‌ها 70 درصد افزایش یابد و درمجموع به 170 درصد فروش قبل از تورم برسد.

علی قربانی، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به‌عنوان مشاوره سه قوه در اقتصاد کلان کشور محسوب می‌شود، گفت: تاکنون پیشنهاد‌ها و راهکارهای خوبی از سوی اتاق ایران در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی کشور به مجلس ارائه شده است.

قربانی با بیان اینکه مشکل تولید با حرف زدن برطرف نمی‌شود، گفت: تا وقتی اصلاحات ساختاری در نظام بودجه‌ریزی نداشته باشیم، سرمایه‌گذار نمی‌تواند افق مناسبی برای سرمایه‌اش داشته باشد.

این نماینده مجلس با اذعان به اینکه بیش از 62 درصد مالیات کشور از تولیدکنندگان گرفته می‌شود، گفت: این مشکل کلان و ساختاری کشور است؛ درحالی‌که در تمام دنیا مالیات از مصرف‌کننده گرفته می‌شود.

سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: بخش خصوصی اول باید بر قانون و مقررات و همچنین قوانین مالیاتی و تجاری تسلط داشته باشد چون اگر بنگاه اقتصادی اظهارنامه نداده باشد شامل معافیت نمی‌شود.

 محمود قنبری افزود: سال گذشته 27 میلیارد تومان مالیات در استان پرداخت شده که 25 درصد آن از بخش تولید دریافت شده است.

سقف تسهیلات پرداختی به بنگاه‌های تولیدی 4 برابر شود
تاریخ: شنبه 4 خرداد 1398