Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در نشست هیئت نمایندگان اتاق تهران از هجمه رسانه‌ای در هفته‌های اخیر علیه صادرکنندگان با موضوع عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به داخل کشور، انتقاد کرد.
محمد لاهوتی گفت: آمار غیر واقعی که چندی پیش از سوی یکی از مسئولان وزارت اقتصاد مبنی بر بازگشت محدود ارز صادراتی به داخل کشور مطرح شد، موجی از انتقادات جامعه را به سوی فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کشور به همراه آورد. این درحالی است که در شرایط تحریمی این روز‌های کشور که درآمد‌های نفتی دولت به شدت کاهش یافته است، باید صادرکنندگان را به عنوان سربازان خط مقدم اقتصاد کشور، مورد قدردانی قرار داده و به شکلی شایسته از این قشر دفاع کرد.
وی با بیان اینکه رئیس‌ کل بانک مرکزی به تازگی آمار واقعی و درستی از میزان ارز بازگشتی حاصل از صادرات به داخل کشور را ارائه داده است که خط بطلانی بر هجمه‌های اخیر علیه صادرکنندگان بود، افزود: با این حال، بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی یک بار دیگر موج نگرانی‌ها را در میان فعالان اقتصادی و صادرکنندگان ایجاد کرده است.
لاهوتی گفت: بر اساس این بخشنامه، کانال‌هایی برای فرآیند بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور تعیین شده است که قطعاً به حجم گرفتاری‌ها و محدودیت‌های پیش روی کسب و کار صادرکنندگان اضافه خواهد کرد.
این عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران با اشاره به جلسات کمیته ارزی اتاق ایران درخصوص مسائل ارزی کشور، افزود: راهکار‌هایی از سوی بخش خصوصی برای سامان‌دهی به شرایط کنونی تعیین و آماده ارائه به دولت است

انتقاد از هجمه رسانه‌ای علیه صادرکنندگان
تاریخ: یکشنبه 5 خرداد 1398