Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یکی از صادرکنندگان موفق ایرانی در حوزه فرش، در سال ۹۷ موفق به صادرات ۱٫۵ میلیون یورو فرش ایرانی نانویی به 25 کشور جهان شده است.

به گزارش روز چهارشنبه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مزیت‌های موجود در فرش‌های نانویی شرکت نساجی فرخ سپهر کاشان (عضو گروه فرش فرهی) موجب شده تا این فرش‌ها به ۲۵ کشور جهان صادر شود، سال گذشته ۱٫۵ میلیون یورو فرش نانویی این شرکت به کشورهای مختلف صادر شده است.

مدیر بخش بازرگانی و تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: در طول سال گذشته شرکت فرخ سپهر کاشان ۱٫۵ میلیون یورو از محصولات نانویی خود را به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آفریقایی صادر کرده است. عراق، قطر، عمان، چین، ژاپن، روسیه، اتریش، آلمان و آفریقای جنوبی بخشی از مقاصد صادراتی ما در سال گذشته بوده است.

خشایار مهاجر شجاعی درباره قیمت این فرش‌های نانویی می‌گوید: قیمت این فرش‌های با فرش‌های معمولی تفاوت ندارد و این موضوع مزیت رقابتی فرش‌های نانویی این شرکت است. به دلیل بهره‌مندی از نانوذرات آنتی‌باکتریال در نخ‌های مورداستفاده در این فرش‌ها، رشد باکتری و کپک در این فرش‌ها به شدت کاهش یافته و بسیار سلامت محور هستند بنابراین برای کودکان و افراد کهنسال که نسبت به آلودگی‌های محیطی حساسیت بیشتری دارند، استفاده از این فرش‌های نانویی مزیت زیادی دارد. با توجه به قیمت برابر با محصولات فرش معمولی و وجود این مزیت‌های فناورانه، مشتریان علاقه به استفاده از این فرش‌های نانویی داشته و این موجب توسعه بازار فرش‌های نانویی شده است. در منطقه خلیج‌فارس که رطوبت بالا است، پتانسیل رشد باکتری در فرش افزایش می‌یابد از این رو کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نسبت به این محصولات علاقه‌مند هستند.

وی می‌افزاید: در فرش‌های ماشینی به دلیل ترکیباتی که برای جلوگیری از جدا شدن نخ‌ها از ساختار فرش استفاده می‌شود، فرش مستعد رشد باکتری است، بنابراین نانوذرات می‌توانند برای جلوگیری از رشد کپک و باکتری در فرش های ماشینی استفاده شوند. درحالیکه شرکت ما برای فناوری استفاده شده در فرش‌های نانویی، گواهی نانومقیاس و سیب‌سبز سلامت را دریافت کرده است.»

صادرات فرش‌های نانویی ایران به ۲۵ کشور جهان
تاریخ: دوشنبه 13 خرداد 1398