Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

سفير چين در ملاقات با رئيس هيأت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، بر اهميت توسعه ي همكاري‌هاي صنعتي ايران و چين تأكيد كرد و سفر وي به چين را مهم خواند.
به گزارش خبرگزاري موج، "يو هونگ يانگ"، سفير جمهوري خلق چين در ايران، با غلامرضا شافعي، معاون وزير و رئيس هيأت عامل ايدرو، ديدار و گفت و گو كرد.
در اين ديدار كه در آستانه ي سفر رئيس هيأت عامل ايدرو به چين انجام شد، سفير چين با ابراز خرسندي از سفر قريب‌الوقوع مهندس شافعي به چين، اظهار داشت: ديدار كاري رئيس هيأت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران از چين موجب توسعه ي همكاري هاي صنعتي ميان دو كشور خواهد شد.
يانگ افزود: سفر خوبي را براي ديدار هيأت صنعتي ايران از چين پيش بيني مي كنم و در اين زمينه هماهنگي لازم را با شركت هاي چيني طرف مذاكره با هيأت ايران، انجام خواهم داد.
در ابتداي اين ديدار، شافعي ظرفيت هاي صنعتي ايران و سازمان گسترش را تشريح كرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران نقش مهمي در صنعتي شدن كشور داشته و از بنيانگذاران صنعتي سازي توليد در كشور مي‌باشد. هم‌اكنون نيز به عنوان يك سازمان توسعه‌اي، نقش اساسي در توسعه ي صنعتي كشور دارد.
وي ادامه داد: ‌سازمان گسترش در حال حاضر مأموريت توسعه ي صنعت در مناطق محروم و توسعه ي دانش و نوآوري‌هاي صنعتي در ايران را به عهده دارد و در زمينه ي كسب دانش‌هاي فني در حوزه ي صنايع پيشرفته؛ علي الخصوص بيوتكنولوژي، نانو و فناوري اطلاعات موفقيت‌هاي ارزشمندي داشته است كه از آنها مي‌توان در جهت بسط و توسعه و تحكيم روابط ايران و چين بهره گرفت.
شافعي آمادگي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران براي توسعه ي همكاري‌هاي آموزشي، ‌تحقيقاتي، پژوهشي و توسعه ي روابط صنعتي با چين را اعلام كرد و از سفير چين خواست زمينه ي توسعه ي همكاري هاي صنعتي ايدرو و شركت هاي چيني را فراهم كند.
مهندس شافعي رئيس هيأت عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران از ابتداي هفته ي آينده در رأس يك هيأت صنعتي از مراكز صنعتي، ‌تحقيقاتي و پژوهشي چين كه عمدتا طرف مذاكره با شركت هاي ايراني هستند بازديد خواهد كرد و با مديران صنعتي چين ديدار و گفت و گو مي كند. - See more at:

 

تاریخ: چهارشنبه 7 اسفند 1392