Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه انتظارات فعالان بخش صنعت از دولت و بانك ها بايد متناسب با منابع و امكانات موجود باشد، اعلام كرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال حمايت از واحدهاي توليدي و رفع مشكلات نقدينگي آنها است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محمد علي سيدابريشمي در نشست مشترك با صنعتگران استان گلستان كمبود نقدينگي را مشكل جدي واحدهاي صنعتي عنوان كرد و گفت: وزير صنعت، معدن و تجارت به منظور رفع مشكل مالي واحدهاي توليدي تاكنون جلسات متعددي با بانك هاي عامل برگزار كرده است.
مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران افزود: انتظارات از بخش صنعت زياد است اين در حالي است كه امكانات و منابع محدودي براي راه اندازي واحدهاي نيمه تعطيل و تعطيل وجود دارد.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: طبيعي است كه در چنين شرايطي توقعات بايد متناسب با منابع موجود باشد.
سيدابريشمي با بيان اينكه بانك ها نمي توانند پاسخگوي همه خواسته ها باشند، يادآور شد: با توجه به كمبود منابع مالي موجود، بخش صنعت بايد در اولويت قرار گيرد.
وي در ادامه با اشاره به اينكه صنعتگران نبايد براي تامين نقدينگي فقط متكي به منابع بانكي باشند، يادآور شد: صنعتگران بهتر است مشكل نقدينگي خود را از طريق فروش سهام، پيش فروش محصول و خريداري مواد اوليه به روش هاي جديد و ساير موارد اين چنيني رفع كنند.
در اين نشست رؤساي سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان و مديران واحدهاي صنعتي و توليدي مستقر در شهرك هاي صنعتي حضور داشتند.
كمبود امكانات زيربنايي در برخي از شهرك ها و نواحي صنعتي، عدم تعامل بانك هاي استان با صنعتگران و كمبود نقدينگي، از جمله مشكلات مطرح شده از سوي صنعتگران بود.

 

تاریخ: چهارشنبه 7 اسفند 1392