Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دفتر تجارت خارجی هند موسوم به DGET یک سامانه اینترنتی برای دریافت شکایات تجارت خارجی میان شرکت‌های این کشور با کشورهای دیگر راه‌اندازی کرده تا در اسرع وقت، نسبت به حل‌وفصل اختلافات تجاری آنها زمینه سازی شود. تجار ایرانی نیز در همکاری با شرکت‌های هندی می‌توانند اختلافات احتمالی را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

سامانه اینترنتی دفتر تجارت خارجی هند موسوم به DGET برای دریافت تمامی شکایات تجارت خارجی میان شرکت‌های این کشور با کشورهای دیگر و زمینه‌سازی برای حل‌وفصل اختلافات تجاری آنها راه‌اندازی شد.

با آغاز فعالیت این سامانه اینترنتی، شرکت‌های ایرانی فعال در تجارت با هند نیز می‌توانند اختلافات تجاری خود با شرکت‌های هندی را برای رسیدگی، به صورت آنلاین ثبت و به دفتر تجارت خارجی هند ارسال کنند.

در مقدمه ورودی این سامانه ضمن تأکید بر اهمیت حفظ رابطه خوب با خریداران و تأمین‌کنندگان خارجی و حل‌وفصل سریع شکایات و یا اختلافات تجاری آنها، اعلام شده است: مکانیسم حل شکایات کیفی یا اختلافات تجاری در فصل 8 دستورالعمل تجارت خارجی 20 – 2015 آورده شده و صادرکنندگان و واردکنندگان (هندی و خارجی) می‌توانند با تکمیل فرم درخواست آنلاین، شکایت خود را به دفتر مدیرکل تجارت خارجی هند (DGFT) ارسال کنند.

همچنین مدارک مربوط به شکایت برای ثبت در سامانه حل اختلاف دفتر مدیرکل تجارت خارجی هند باید در قالب فایل PDF با حداکثر اندازه 5 مگابایت ارسال شود.

این سامانه به آدرس http://dgftebrc.nic.in:8090/TradeDispute در دسترس است.

سامانه حل اختلافات تجاری با شرکت‌های هندی راه‌اندازی شد
تاریخ: یکشنبه 26 خرداد 1398