Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس اتحادیه طاقه فروشان پارچه گفت: ورود پارچه به کشور ممنوع نیست چرا که در صورت ممنوع شدن تورم و کمبود در بازار پارچه‌فروشان ایجاد می‌شود.

امیر قدیمی‌نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی ، اظهار کرد: ورود پارچه به کشور ممنوع نیست، چرا که در صورت ممنوع شدن تورم و کمبود در بازار پارچه‌فروشان ایجاد می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه تصریح کرد: ۵۰ درصد تولید پارچه، داخلی و  ۵۰ درصد مابقی وارداتی است.

به گفته قدیمی نژاد، پارچه به کشور‌هایی همچون حوزه خلیج فارس، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه با اشاره به اینکه ۴ هزار واحد رسمی در تهران مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: امیدواریم که این واحد‌ها بتوانند رونق و توسعه بیشتری داشته باشند.

قدیمی‌نژاد بیان کرد: واحد‌های تولیدی پارچه همانند دیگر اصناف در جهت تحقق  رونق تولید گام‌های بلندی برداشته‌اند که امیدواریم تا پایان سال این مهم، تحقق یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه یادآوری کرد: به دلیل نبود فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه خرید کالای ایرانی، اغلب تولیدکنندگان مجبورند با نشان خارجی محصولات خود را عرضه کنند.

قدیمی نژاد با بیان اینکه حمایت دولت از صنف پارچه باید در اولویت قرار گیرد، افزود: با حمایت‌های دولت از صنف پارچه فروشان به‌طور قطع تولیدات این صنف باکیفیت‌تر شده و توانایی رقابت با محصولات کشور‌های توسعه یافته را پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه گفت: اگر بخواهیم میزان اشتغال زایی را در این صنف بالا ببریم باید حجم گسترده‌ای از کالاهای آن بالا برود.

قدیمی‌نژاد با تاکید بر اینکه صنعت نساجی در هر کشور رکن اصلی رشد اقتصادی است، گفت: این موضوع می‌تواند به صنعت پوشاک در کشور کمک رسان باشد.

ورود پارچه به کشور ممنوع نشده است
تاریخ: سه شنبه 4 تیر 1398