Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: کشور در واردات پوشاک و نساجی شاهد ۳۱درصد کاهش و در صادرات آن شش درصد افزایش بوده است و این موضوع برای صنعت کفش کشور ۶۰ درصد افزایش صادرات و در واردات ۷۷ درصد رشد منفی داشته است.

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز ؛ رضا رحمانی امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران که در فرمانداری اسلامشهر برگزار شد، ضمن با اهمیت خواندن موفقیت و پیشرفت اقتصادی در شرایط فعلی، بر لزوم همکاری بین بخشی در حمایت از واحد‌های تولیدی تاکید کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و تبریک هفته قوه قضاییه به کارکنان سیستم قضایی کشور، بر ضرورت حفظ و گسترش ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان اسلامشهر تاکید کرد و گفت: شهرستان اسلامشهر با حدود ۵ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی از بسیاری از استان‌های ما در این زمینه فعال‌تر است و مسلماً نمی‌توان بین استانی که یک هزار واحد تولیدی و مساحت یک کشور اروپایی دارد و شهرستانی که به تنهایی بین ۵ تا ۶ هزار واحد تولیدی دارد نگاه و برخورد یکسان داشت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از مسئولان شهرستان اسلامشهر خواست تا ضمن داشتن نگاه ویژه به وضعیت واحد‌های تولیدی با ارائه گزارشات کامل و دقیق با مقامات بالا دست و وزراتخانه در این زمینه تعامل و ارتباط داشته باشند.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به همکاری بین بخشی سازمان محیط زیست، منابع طبیعی و سازمان صمت اشاره و افزود: برنامه‌ریزی یکی از موضوعات مهم و اساسی برای اجرای هر طرحی است. رهبر معظم انقلاب نیز در یکی از دیدارهای خود با مسئولان بر لزوم برنامه‌ریزی در اجرای طرح‌ها برای جلوگیری از اتلاف منابع تاکید داشتند. ما برای موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی و گفتمان عمومی و همکاری بین بخشی داریم و با تضاد و مناظره نمی‌توان کارها را پیش برد.

 

به گفته رحمانی، امید دشمن در سال گذشته پیروزی در جنگ اقتصادی و افزایش بیکاری و تعطیلی واحد‌های تولیدی کشور بود و امروز رونق اقتصادی و حمایت از تولیدات داخلی یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.

وی، حفظ وضع موجود در تولید و اشتغال را شاه‌بیت سیاست در رونق اقتصادی و تولید دانست و گفت: یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان تهران، تولید در حوزه پوشاک، کفش و نساجی است.خوشبختانه ما در واردات پوشاک و نساجی شاهد ۳۱ درصد کاهش و در صادرات آن شش درصد افزایش بودیم و این موضوع برای صنعت کفش کشور ۶۰ درصد افزایش صادرات و در واردات ۷۷ درصد رشد منفی داشتیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخورد قاطع و جدی با مسئولانی که در این امر کوتاهی می‌کنند خبر داد و تصریح کرد: این کار هم‌صدایی با دشمن است. کسانی که روحیه کار ندارند نباید مسئولیت بپذیرند و ما به شدت با این موضوع برخورد خواهیم کرد. واحد‌های تولیدی مانند صنعت موشکی هستند و موفقیت در حوزه اقتصادی نیز پیروزی بر دشمنان کشور است.

کاهش ۳۱ درصدی واردات پوشاک و نساجی
تاریخ: یکشنبه 9 تیر 1398