Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پنج هزار پرونده قاچاق پوشاک در سال ۹۷ در این سازمان خبر داد و گفت: برای ۲۷ برند پوشاک پرونده تشکیل شده است.

 جمال انصاری در همایش آموزشی و مقابله‌ای یک روزه مبارزه با قاچاق پوشاک برند افزود: منافذ زیادی برای قاچاق وجود دارد که استراتژی مؤثری برایش اندیشیده نشده و این منافاتی با زحمات دستگاه‌های کاشف و نظارتی ندارد اما مشخصاً منافذی وجود دارد که یا اقدامات جنبی نتوانسته این منافذ را پیدا کند یا اگر هم پیدا شده استراتژی مؤثری برای کاهش و یا جلوگیری از آن نیافته‌ایم.

همایش آموزشی و مقابله‌ای یک روزه مبارزه با قاچاق پوشاک برند با حضور رؤسای شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی، گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران، گیلان، اصفهان، فارس، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی با موضوع تبیین مقررات و برنامه‌ریزی و هماهنگی برای اقدام قاطع برای مقابله و جمع آوری پوشاک برند قاچاق برگزار شد.

مرحله نخست این طرح از اواخر سال گذشته در تهران آغاز شده و قرار است در سایر استان‌ها نیز اجرایی شود.

 اقدامات سطحی و موردی در مبارزه با قاچاق مؤثر نیست

انصاری گفت: اقدامات سطحی و موردی در مبارزه با قاچاق مؤثر نیست و در مورادی که برخوردهای مؤثر اما مقطعی انجام می‌شود از آنجایی که قاچاقچیان استمرار کار را قطعی نمی‌دانند تنها کاری پر تکرار و کم فایده انجام می‌دهیم اما باید متخلفان استحکام و قطعیت اجرای تصمیمات را لمس کنند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی یادآور شد: دوازدهم تیرماه سال ۸۱ مقارن با انتشار سیاست‌های رهبری در حوزه قاچاق کالا و ارز و تقارن است و این همایش با این روز تاریخی نقطه عطفی است برای موفقیت در اجرای طرح‌های پیشگیری و برخورد در حوزه قاچاق که در این همایش یک روزه مورد تاکید قرار گرفته است.

انصاری اظهارکرد: تعزیرات و سایر دستگاه‌ها که در چرخه پیشگیری، برخورد و کنترل قاچاق هستند، باید سیاست‌هایی را تمهید کنند که با توجه به خواست و توقع مردم به خروجی بهتر دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: تنظیم گری مقابله با قاچاق کالا و ارز مسئله مهمی است و پیچیدگی‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سایر اموری که حاکمیت در حال گذر از آن است؛ پیچیده‌تر نیست و از این رو تنظیم گری اگرچه سخت اما ممکن است.

معاون وزیر دادگستری تصریح کر: در تنظیم گری دامنه قاچاق نباید ملاحظه‌ها منافی با سیاست‌های اصلی باشد.

وی با تاکید بر لزوم تغییر روش‌ها برای مقابله با قاچاق، اظهارکرد: ملاحظات فکری، رفتاری، سازمانی موجود در راه مقابله با قاچاق اگر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و قوانین کشوری نباشد؛ سایر سازمان‌ها نیز در مقابل این ملاحظات منعطف هستند.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن اعلام آمادگی این سازمان برای مقابله و مبارزه با قاچاق گفت: اگر طرح اجرای مواد قانونی مربوط به پیشگیری و برخورد با قاچاق را با موفقیت به انجام برسانیم در سایر موارد نیز خیلی سریع می‌توانیم تنظیم گری امور را به انجام برسانیم و با قاچاق مقابله کنیم.

وی اضافه کرد: آمادگی داریم که در سیاست‌های پیشگیری، کنترل و برخورد و حتی قاچاق خروجی که امروز به یک دغدغه تبدیل شده است؛ اقدامات مؤثری را با همراهی تمام دستگاه‌ها به انجام

برسانیم.

چندهزار پرونده قاچاق لباس تشکیل شد؟
تاریخ: چهارشنبه 12 تیر 1398