Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک از صادرات تولیدات پوشاک ایران به کشورهای افغانستان، عراق، روسیه و یمن خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های سال جاری ما افزایش تولید و حرکت به سمت صادرات پوشاک به کشورهای دیگر است.

ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به توان پاسخگویی تولیدات پوشاک داخلی به نیاز بازار کشور اظهار کرد: در حال حاضر حدود 70 تا 80 درصد پوشاک موجود در بازار ایران، محصولات ساخت داخل است که توسط تولیدکنندگان داخلی پوشاک تولید شده است.

وی ادامه داد: بعد از ممنوع شدن واردات پوشاک خارجی به کشور، تولیدکنندگان پوشاک تمام تلاش خود را کردند تا هم تولیداتشان را افزایش دهند و هم کیفیت تولیدات خود را ارتقاء دهند و خوشبختانه شب عید شاهد بودیم که هیچ کمبودی در بازار پوشاک وجود نداشت.

رئیس اتحادیه سراسری پوشاک اضافه کرد: خوشبختانه دستگاه‌های متولی با تشدید برخورد با پوشاک قاچاق، ریسک قاچاق را بالا برده‌اند و امروز شاهد کاهش شدید پوشاک قاچاق در بازار هستیم.

شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری ما افزایش تولید و حرکت به سمت صادرات پوشاک به کشورهای دیگر است و تلاش داریم تا میزان صادرات پوشاک را که سال گذشته میزان اندکی بود، ارتقاء دهیم؛ البته هم اکنون تولیدکنندگان پوشاک ایرانی در نمایشگاه‌های کشورهای همجوار حضور دارند و محصولات تولیدی ما در کشورهای عراق، روسیه، افغانستان و یمن به فروش می‌رود.

صادرات پوشاک ایران به افغانستان، عراق،‌ روسیه و یمن
تاریخ: شنبه 15 تیر 1398