Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس اتاق شیراز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با موضوع رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، از تحمیل فشارهای ناشی از مشکلات داخلی به حوزه تولید گلایه کرد و آن را نشانه درک نشدن حساسیت‌های بخش تولید در دوره تحریم از سوی برخی مسئولان دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: جای تأسف است که در شرایط بحرانی امروز اقتصاد کشور، هنوز برخی از مسئولان حساسیت‌های بخش تولید را درک نکرده‌اند.

جمال رازقی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با موضوع رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز برگزار شد، افزود: امسال که تحریم‌ها فشار بیشتری بر اقتصاد ما وارد کرده است مشکلات داخلی نیز بار مضاعفی را بر بخش تولید و اقتصاد تحمیل کرده است.

او ادامه داد: به‌عنوان‌مثال اداره امور مالیاتی با عنوان اینکه از دادستانی نمایندگی دارد، به واحدهای تولیدی مراجعه کرده و آنها را با جرائم سنگین مواجه می‌کنند؛ این در حالی است که امروز 65 درصد مالیات کشور را واحدهای تولیدی ما پرداخت می‌کنند.

رازقی اظهار کرد: درخواست ما به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی استان و واحدهای تولیدی، از بخش قضایی استان فارس این است که با توجه به شعار سال، تدابیری اتخاذ کنند تا نمایندگان آنها شرایط آسان‌تری را برای واحدهای تولیدی استان فراهم کنند.

رئیس اتاق شیراز افزود: بخش خصوصی استان فارس در سال رونق تولید، هدف‌گذاری رشد 30 درصدی را مشخص کرده که امیدواریم با همت مسئولان و تلاش بخش خصوصی این مهم محقق شود.

نادر طیبی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز و عضو هیات رئیسه اتاق شیراز نیز گفت: یکی از مشکلات منطقه ویژه اقتصادی شیراز، مسئله آب شرب این منطقه است که برای رفع این مشکل از سال 77 یک حلقه چاه به این منطقه اختصاص داده شد که با توجه به وجود 60 واحد تولیدی در این منطقه این چاه دیگر جوابگوی نیاز واحدها نیست.

وی ادامه داد: موضوع تأمین آب این منطقه را در ادوار مختلف پیگیری کردیم که هفت ماه پیش پروانه حفر چاه جدید در این منطقه صادر شده است اما عده‌ای که منافع آنها از فروش آب در این منطقه تأمین می‌شود، اجازه حفاری برای انجام این مهم را نمی‌دهند.

طیبی عنوان کرد: درخواست ما از مسئولان قضایی استان این است که موضوع آب در منطقه ویژه اقتصادی شیراز که یکی از مسائل مهم واحدهای تولیدی استان است، را پیگیری و تعیین تکلیف کنید.

در این جلسه که با حضور رئیس‌کل دادگستری استان فارس، دادستان مرکزی شیراز، رئیس سازمان صمت استان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس، رئیس اتاق بازرگانی فارس، رئیس منطقه ویژه اقتصادی شیراز و تعدادی از فعالان اقتصادی فارس برگزار شد، مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی شیراز به‌صورت حضوری رسیدگی شد.

همچنین این مسئولان از واحدهای تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز نیز بازدید کردند.

برخی مسئولان حساسیت‌های بخش تولید را درک نکرده‌اند
تاریخ: سه شنبه 18 تیر 1398