Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از تولید نخ پنبه با کیفیت مشابه خارجی در داخل کشور خبر داد.
 بهرام شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: فضای مناسبی برای تولید نساجی و پوشاک به نسبت چند سال گذشته در کشور بوجود آمده و با کنترل قیمت ها می توان روزهای خوبی را برای این صنعت داشته باشیم.
وی ادامه داد: نمادهای تجاری کالاهای ایرانی در 6 ماهه گذشته نمود بیشتری یافتند و در مراکز تجاری جای خود را بازکرده اند حال اینکه تا سال های گذشته مجتمع های تجاری پررونق ترجیح می دادند از برند های خارجی بهره گیری نمایند.
بهرام شهریاری ایجاد فضای رقابتی پیش روی تولید کنندگان را روند رو به رشد دانست و افزود: تولید کنندگان می بایست از این فضای رقابتی به درستی استفاده نمایند چون کالاهای بی کیفیت به سرعت رونق خود را از دست می دهند.
وی ادامه داد: به نظر می رسد درهای واردات به صورت صد در صد بسته نشود تا در این فضاهای رقابتی قیمت و کیفیت کالاهای ایرانی قابل رقابت با انواع کالاهای خارجی را داشته باشد.
نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران نخ تولید ایران را قابل رقابت با نخ با کیفیت خارجی دانست و افزود: صنعت پوشاک و نساجی از نظرتولید مواد اولیه نهایت تلاش را به کار برده ولی از نظر تنوع پارچه محدویت هایی وجود دارد که ما را ملزم به واردات در این بخش نموده است .
وی یکی از مشکلات این صنعت را بالا بودن قیمت مواد اولیه و تاثیر آن بر قیمت تمام شده کالا دانست و گفت: قیمت نخ پنبه در بازار جهانی 3 دلار است که این محصول به قیمت 5/4 دلار در داخل به فروش می رسد.

برابری کیفیت نخ پنبه های تولید ایران با مشابه خارجی
تاریخ: سه شنبه 18 تیر 1398