Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از آغاز به کار «سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری» خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما گفت : این تحول جدی در روش تصمیم گیری کشور است و می تواند به فعالان اقتصادی سالم نوید دهد که فرصت آن ها برای بهره برداری از تسهیلات آینده، بیشتر از فعالان اقتصادی ناسالم است.
علی رهبری افزود: تبادل اطلاعات میان سه سامانه مهم ملی «سامانه جامع تجارت»، «سامانه جامع جمع آوری اطلاعات مالی یا سامانه جام» و «سامانه اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری» از هم تفکیک شوند.

وی ادامه داد: سامانه جام­ سامانه مرجع صورت های مالی حسابرسی شده شرکت هاست و موجب می شود جلوی ارائه صورت های مالی چندگانه به دستگاه های مختلف گرفته شود و به سلامت فرآیندهای مالی کشور افزوده شود.
رهبری افزود: سامانه جامع تجارت به عنوان درگاه واحد تعامل تجار با دستگاه های لایه حاکمیت، فرآیندهای کاری را تسهیل می کند و جلوی موازی کاری را می گیرد.
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: سامانه اعتبار­ سنجی هم به ما این امکان را می دهد که اطلاعات صورت های مالی رتبه ای را برای فعالان بازرگانی در نظر بگیریم و فعالان اقتصادی معتبر با سوابق و عملکرد خوب را از فعالان اقتصادی با سوابق بد تعهداتی و بدهی بانکی و بیمه ای جدا کنیم و ارز 4 هزار و 200 تومانی و تسهیلات بانکی و بقیه امتیازات حاکمیتی را به بازرگانان معتبر و با عملکرد خوب بپردازیم.
رهبری افزود: از لحاظ اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری، همه شرکت های تجاری داخلی و خارجی، مشمول آن هستند اما از نظر صورت های مالی، شرکت هایی مشمول می شوند که مشمول قانون حسابرسی باشند.
وی گفت: شرکت های صوری در این سامانه به علت اینکه عملکرد مناسبی ندارند از برخورداری تسهیلات آتی کشور محروم می شوند و عملکرد آن ها کم می شود و از فضای تجاری خارج می شوند.
رهبری با بیان اینکه اصناف در جامعه هدف سامانه اعتبارسنجی هم هستند، افزود: اکنون تخصیص ارز در کالاهای گروه 2 را بر اساس اطلاعات سامانه اعتبار سنجی انجام می دهیم و امیدواریم گام به گام، بقیه فعالان اقتصادی هم تحت پوشش قرار گیرند.

ارائه تسهیلات بر اساس رتبه و اعتبار بازرگانان
تاریخ: چهارشنبه 19 تیر 1398