Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران : 35 درصد از مالیات بر ارزش افزوده از سهم شهرداری‌ها باید به شهرک‌های صنعتی تعلق بگیرد که تاکنون پرداخت نشده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، صابر پرنیان در نشست خبری گفت:: 39 شهرک صنعتی در استان تهران وجود دارد که از این تعداد 18 شهرک فعال است و امسال برای اولین بار شهرک تخصصی پوشاک در خاورمیانه در تهران گلنگ زنی می‌شود و‌پیش بینی می‌شود حدود 15 هزار نفر در اولین شهرک توزیع پوشاک مشغول بکار شوند، شهرک پوشاک به عنوان اولین شهرک صنعتی پاک تهران است.
وی بیان کرد: 11شهرک صنعتی غیر دولتی و 47 بافت صنعتی در تهران وجود دارد، در بافت‌ها 220 هزار نفر مشغول به کار هستند که قرار است این بافت‌های صنعتی برای اخرین بار تعیین تکلیف شود.
پرنیان ادامه داد: پیش بینی دست اندر کاران در سال گذشته این بود که انتهای سال 97 و ابتدای سال98 دومینوی تعطیلی واحد‌ها صورت می‌گیرد که این امر صورت نگرفت و شاهد افزایش ظرفیت و درخواست سرمایه گذاری تولید کنندگان هستیم.
وی افزود: شاه کلید رونق اقتصادی در بهبود فضای کسب و کار است.
وی بیان کرد: بیشتر وقت تولیدکنندگان در ادارت دولتی و نهاد‌ها برای کسب مجوز‌ها می‌گذرد درفاصله 20 کیلومتری پایتخت در شهرک‌های صنعتی مشکل تلفن، اب، برق و گاز وجود دارد.
تقاضای صنعتگران برای افزایش تولید
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان تهران: باوجود تحریم‌ها صنعتگران به دنبال توسعه و حداکثر کردن تولیدات خود هستند
یدالله صادقی در نشست خبری که به مناسب روز صنعت و معدن استان تهران برگزارشد، گفت: باوجود فشار تحریم‌ها صنایع متوقف نشد و صنعتگران با ایستادگی در برابر تحریم‌ها بدنبال توسعه و حداکثر کردن تولید هستند.
وی ادامه داد: تامین نقدینگی عمده‌ترین مشکل صنایع است که در این رابطه سعی کرده ایم طرح‌های نیمه تمامی را که 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، فعال کنیم تا سریعتر به بهره برداری برسد.
صادقی افزود: یکی از اهداف ما بازسازی و نوسازی ماشین الات صنایع است تا مزیت رقابتی برای حضور در بازار‌های داخلی و خارجی داشته باشد و کالای بیشتری تولید کند.
صادقی افزود: تامین نقدینگی مورد نیاز سرمایه در گردش از جمله هدف‌های ما برای کمک به صنایع است، نیاز‌های واحد‌های تولیدی نسبت به گذشته افزایش 3 برابری داشته است که بر این اساس لازم است از تمام امکانات کشور استفاده شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: برای رفع مشکلات صنعتگران، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح کشور تشکیل شده است که به طور مرتبط در هفته سه جلسه برگزار می‌شود و در این جلسات مشکلات واحد‌ها برطرف می‌شود.
وی ادامه داد: برای رفع مشکلات صنایع باید بانک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
صادقی بیان کرد: سال گذشته 390 میلیارد تومان پرونده واحد‌ها را برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی کردیم.
وی افزود: 50 درصد مشکلات واحد‌های صنعتی مربوط به نقدینگی و مراجعه واحد‌ها به بانک‌ها،23 درصد مربوط به سازمان مالیاتی و18 درصد مربوط به سازمان تامین اجتماعی است.
وی ادامه داد: مجلس باید در مالیات بر ارزش افزوده بازنگری کند تا از سلیقه و دخالت اشخاص اجتناب شود و‌مالیات ارزش افزوده را از مصرف کننده نهایی دریافت کند.

محمد رضا مرتضوی
تامین نقدینگی تولیدکنندگان نیازمند حرکت پرشتاب بانکهاست
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: دستگاه‌ها باید از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای کاهش مشکلات تولیدکنندگان پیروی کنند.
محمد رضا مرتضوی در نشست خبری گفت: یکی از مشکلات صنایع افزایش حجم نقدینگی است و اگر بخواهیم سطح تولید به نسبت سال گذشته باشد، باید منابع مالی بیشتری تجویز کنیم.
وی افزود: تلاش می‌کنیم سرعت تکرار ضریب سرمایه را افزایش دهیم و اگر ضریب تکرار سرمایه سال گذشته 1.4 بود این میزان را باید به 2.5 برسانیم تا مشکلات نقدینگی جبران شود که این کار بدون همکاری بانک مرکزی و‌بانک‌های عامل شدنی نیست. ما از بانک‌ها همت لازم را ندیدیم، زیرا بانک‌ها برای اعطای تسهیلات شروع به بررسی مجدد خط اعتباری واحد‌های تولیدی می‌کنند که بدلیل طولانی شدن پروسه بررسی، به واحد‌های تولیدی لطمه وارد می‌شود.
وی درباره ابزار‌های مهم در رفع مشکل واحد‌های تولیدی گفت: برای حل مشکل واحد‌های تولیدی استان تهران از شورای گفتگو بخوبی استفاده کردیم و همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در شورای گفتگو به خوبی عمل کنند.
وی بیان کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی می‌شود، اما خواسته ما پیروی همه دستگاه‌ها از مصوبات ستاد تسهیل است، زیرا پرونده‌های واحد‌های تولیدی که به شورای تامین می‌رود بخاطر عدم تمکین دستگاه‌ها از مصوبات ستاد تسهیل و موانع تولید است.
مرتضوی افزود: بانک‌ها باید حرکت پر شتابی را برای تامین نقدینگی انجام دهند بطور مثال انچه که تولیدکنندگان به عنوان وثیقه نزد بانک دارند ارزش پولی ان چند برابر شده است بانک‌ها با دستورالعملی ساده وثایقی را که در اختیار دارند بدون بروکراسی ترمیم کنند و از محل ترمیم ارزش وثایق خطوط اعتباری ما را افزایش دهند.
وی ادامه داد: اگر تا 2 ماه اینده پولی به بسیاری از واحد‌های تولیدی تزریق نشود واحد‌های تولیدی در ماه ابان با مشکل روبرو می‌شوند.

واحدهای صنعتی مامور وصول مالیات دولت نیستند
تاریخ: یکشنبه 30 تیر 1398