Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

 رییس سازمان امور مالیاتی از افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 به هشت درصد خبر داد و گفت: درآمد وصولی مالیات بر ارزش افزوده در سال جاری ۷۴درصد رشد کرده است.
به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مطابق قانون، نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده باید هفت درصد تعیین می‌شد، اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک درصد اضافه شده به این نرخ، برای تامین هزینه‌های بهداشت و درمان مردم است.

وی در ادامه افزود: در اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده، نرخ مشخصی پیشنهاد نداده‌ایم، بلکه نقاط ضعف اجرای آزمایشی 5 ساله را اصلاح می کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور همچنین از اثربخشی قابل توجه مالیات بر ارزش افزوده در تحقق درآمدهای مالیاتی سخن گفت و افزود: 74 درصد از درآمدهای وصولی سال‌جاری مربوط مالیات بر ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته، نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا 23 درصد هم تعیین شده تصریح کرد: در کشور ما نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه پنجم هشت درصد است و ما هنوز پیشنهاد مشخصی را برای برنامه ششم توسعه ارایه نداده‌ایم و فعلا اصلاحات دیگری مورد نیاز است که انجام شود اما اگر بنا باشد افزایشی صورت گیرد، ممکن است، تغییر رویه‌ای در سایر نرخ ها داشته باشیم.

تاریخ: چهارشنبه 7 اسفند 1392