Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح عملکرد فراکسیون مبارزه با قاچاق گفت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مبارزه جدی با قاچاق که باید کار عملیاتی انجام شود، ما نیز در کمیسیون امنیت ملی کارگروه مبارزه با قاچاق را تشکیل دادیم و با توجه به اینکه فکر کردیم قاچاق یک بحث بین کمیسیونی است به‌طوری‌که کمیسیون‌های مختلفی درگیر این جریان هستند، تلاش کردیم تا فراکسیون مبارزه با قاچاق را تشکیل دادیم؛ بررسی مبارزه با قاچاق به منظور کاهش زمینه‌های قاچاق و انسداد مجاری که قاچاق می‌تواند از آنجا انجام شود، هدف تشکیل فراکسیون بود.

قاچاق البسه در بین سایر کالاهای قاچاق رتبه اول را دارد در حالیکه ظرفیت و توانایی تولید البسه داخلی را داریم

اصلاح قوانین قاچاق را به عهده کمیسیون اقتصادی گذاشتیم

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسات ابتدایی دیدیم که ابتدا برای کاهش قاچاق باید قوانین اصلاح شود و این اصلاح قوانین قاچاق را به عهده کمیسیون اقتصادی گذاشتیم در نتیجه آنها اقداماتی در زمینه اصلاحات قوانین انجام داده و با توجه به اینکه قوه قضائیه نظرش بر این بود که برخی از این اصلاحات جنبه قضائی دارد و باید نظر آنها نیز گرفته شود، به قوه قضائیه رفته و به صحن برمی‌گردد تا اصلاحات قانونی انجام شود.

برخی قوانین در اجرا ضعف دارد

وی ادامه داد: نکته بعدی مسائلی در حوزه اجرا بود و قوانینی را داشتیم که در اجرا ضعیف بود. به عنوان مثال در زمینه شفاف‌سازی‌ها، سامانه‌های ثبت سفارش، سامانه‌های ترددی در گمرک و وزارت صمت، "صنعت، معدن و تجارت" ضعیف بودیم که اینها را نیز تقسیم بندی و کالاهای قاچاق را بر اساس فراوانی تقسیم بندی کردیم.

رئیس فراکسیون مبارزه با قاچاق با بیان اینکه قاچاق منسوجات و البسه از نظر میزان آن رتبه اول را داشت، اظهار داشت: این ظرفیت را در داخل داریم که البسه با کیفیت خوب تولید کنیم و این یکی از ایرادات کار بود و باید جلوی قاچاق آن را می‌گرفتیم چراکه ورود این کالا به صورت قاچاق می‌توانست تولید داخل را با مشکل مواجه کند به همین دلیل احساس کردیم که در بین کالاهای قاچاق، البسه مهمتر است.

نباید ظرفیت تولید البسه را نادیده گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه‌ای برای کالایی مثل موبایل، در داخل نداریم اما ظرفیت تولید البسه را داریم چراکه مواد اولیه، کارخانه، توانایی و نیروی آن موجود است و چرا چنین ظرفیتی را باید نادیده بگیریم اما شاید اگر موبایل را رها کنیم خیلی مهم نباشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: در بحث قاچاق سوخت نیز وارد شدیم و اقداماتی نیز صورت گرفته است. همچنین در بحث طلا و اشیای قیمتی نیز کارهایی انجام شده و جلساتی با ستاد مبارزه با قاچاق خواهیم داشت. بازدیدهایی نیز از گمرکات داشته ایم که نتایج آن را اعلام خواهیم کرد./

رتبه اول قاچاق پوشاک در بین کالاها
تاریخ: چهارشنبه 2 مرداد 1398