Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
ابوالقاسم شیرازی گفت: اگرچه گفته می شود فضای مجازی بستر اشتغال برای تعداد زیادی شده است؛ اما بیشتر این مشاغل به خاطر فروش کالای قاچاق، اشتغال کسانی که در زمینه تولید داخلی فعالیت می کنند را به خطر انداخته و به نابودی کشانده است.

ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص توزیع پوشاک قاچاق در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تحت عنوان کسب و کار اینترنتی اظهار داشت: موضوع فروشکالای قاچاق به ویژه پوشاک مهم ترین و بزرگترین مشکل این روزهای صنف پوشاک است که تا کنون مسئولان نظارتی راهی برای مقابله با آن در پیش نگرفته اند.

وی در همین راستا گفت: از یک طرف در سطح عرضه با توزیع و فروش کالاهای قاچاق و حتی لباس های خارج از عرف در مراکز فروش مبارزه می کنیم اما کنترل فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی از دست ما خارج شده و همه کالاهایی که اجازه فروش در مراکز قانونی فروش را ندارند وارد بازارهای فضای مجازی می شوند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان اینکه همه صنف پوشاک از توزیع کالای غیر مجاز و قاچاق در این شبکه ها و حتی دستفروشان گلایه‌مند هستند عنوان کرد: در شرایطی که تولیدکنندگان پوشاک و عرضه کنندگان آنها در تلاش هستند تا تولید را رونق ببخشند اما با فروش کالاهی قاچاق در این فروشگاه های مجازی به ویژه در بستر تلگرام و اینستاگرام، تمام تلاش تولید کنندگان داخلی به هدر می رود.

شیرازی ضمن تأکید بر نقش رسانه در تشویق مردم برای دوری از خرید کالاهای قاچاق تصریح کرد: پوشاک قاچاق علاوه بر آسیب رساندن به تولید داخل، فرهنگ پوشش را تحت الشعاع قرار داده است به طوری که اکثر پوشاک خارج از عرف همان پوشاک قاچاقی هستند که وارد بازار عرضه می شوند.

وی در ادامه افزود: هر پوشاک قاچاق و یا نامتعارفی که در مرحله عرضه جلوی آن گرفته می شود از طریق دستفروشان و یا فروشگاه های فضای مجازی به خریداران عرضه می شود که این اتفاق در سایه نظارت کمرنگ دستگاه های نظارتی بر فروشگاه های اینترنتی صورت میگیرد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با تأکید بر لزوم برخورد دستگاه‌های نظارتی با فروشندگان کالای قاجاق در فضای مجازی عنوان کرد: خلأ قانونی در زمینه مباره با فروش کالای قاچاق در فضای اجتماعی وجود ندارد اما تا این فرهنگ برای مردم نهادینه نشود و دستگاه های نظارتی نظارت خود را بر فروشگاه ها در بستر فضای مجازی بیشتر نکنند، این مساله حل نمی شود.

شیرازی با بیان اینکه 60درصد پوشاک ارائه شده در فروشگاه‌های مجازی، قاچاق است، تأکید کرد: اگرچه گفته می شود فضای مجازی بستر اشتغال برای تعداد زیادی شده است؛ اما بیشتر این مشاغل به خاطر فروش کالای قاچاق، اشتغال کسانی که در زمینه تولید داخلی فعالیت می کنند را به خطر انداخته و به نابودی کشانده است.

گلایه صنف پوشاک از فروش پوشاک قاچاق در فضای مجازی
تاریخ: دوشنبه 7 مرداد 1398