Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

غلامحسین جمیلی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران در جریان سفر به اقلیم کردستان عراق و دیدار با تجار و بازرگانان این منطقه، وجود میز تجارت اربیل با ایران را زمینه‌ساز استفاده از ظرفیت‌های بالای طرفین برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد در سفر آینده به اربیل، دفتر تجاری اتاق زنجان در این منطقه افتتاح شود.

در جریان سفر غلامحسین جمیلی، عضو هیات رئیسه اتاق ایران به اقلیم کردستان عراق، تفاهم‌نامه همکاری میان اتاق زنجان و اتاق بازرگانی اربیل به امضا رسید.

جمیلی در جلسه مشترک با تجار و بازرگانان اقلیم کردستان عراق که در محل اتاق بازرگانی اربیل برگزار شد، اربیل را یکی از استان‌های مهم و مؤثر اقلیم کردستان عراق دانست و گفت: در زمان حضور در این شهر، بازدیدها، دیدارها و جلسات بسیار خوبی برگزار شده که برای توسعه همکاری‌های بین دو طرف مطلوب است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با بیان اینکه توسعه همکاری‌های اقتصادی و به سرانجام رساندن هر یک از این بازدیدها و جلسات می‌تواند به توسعه روابط تجاری میان ایران و اقلیم کردستان عراق، به‌خصوص اربیل کمک کند، افزود: اتاق زنجان به‌عنوان یکی از اتاق‌های استانی ایران که با اقلیم عراق دادوستد دارد، برای توسعه همکاری‌ها به‌ویژه با اربیل کردستان عراق عزم جدی دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق ایران با بیان اینکه وجود میز تجارت جداگانه اربیل با ایران حاکی از روابط حسنه دو طرف و زمینه‌ساز استفاده از ظرفیت‌های بالای طرفین برای توسعه همکاری‌های اقتصادی است، گفت: امیدواریم با توسعه همکاری‌ها، شاهد حضور تجار دو طرف در استان‌های اربیل و زنجان باشیم.

جمیلی آشنایی با ظرفیت‌های دو استان زنجان و اربیل را برای توسعه همکاری‌ها موضوعی مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: امیدواریم در سفر آینده به این استان اقلیم کردستان عراق شاهد افتتاح دفتر تجاری اتاق بازرگانی زنجان در این منطقه باشیم.

در این دیدار؛ رئیس اتاق بازرگانی اربیل اقلیم کردستان عراق نیز بر لزوم توسعه همکاری میان دو طرف تأکید و آشنایی با ظرفیت‌ها را برای توسعه روابط موضوعی مهم و ضروری عنوان کرد.

دفتر تجاری اتاق زنجان در اربیل عراق افتتاح می‌شود
تاریخ: سه شنبه 15 مرداد 1398