Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نایب رئیس اتحادیه پوشاک ایران گفت: وزارت صنعت اهداف بلند مدت ندارد و به روزمرگی دچار شده است .

به گزارش رادیو اقتصاد بهرام شهریاری در گفتگو با برنامه نود و هشتی ها افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی بخش صنعت پوشاک هیچ بر نامه ریزی در سال های گذشته انجام نداده و ما امروز شاهد مشکلات بزرگی در این بخش هستیم.

وی افزود: با ارزان بودن نرخ ارز، تامین پوشاک ایران به سوی واردات سوق پیدا کرده بود و هیچ برنامه ریزی برای ورود تکنولوژی و یا راه اندازی تولید پوشاک توسط این وزارتخانه صورت نگرفت.

نایب رئیس اتحادیه پوشاک ایران در خصوص پروژه در حال تدوین پوشاک داخلی به منظور حمایت از رونق تولید توسط وزارت صمت گفت: پس از گذشت ماهها از شعار سال این وزارتخانه در حال تدوین پروژه و بسته های حمایتی از تولید کنندگان است و قدر مسلم این پروژه عملیاتی نخواهد شد زیرا وزارت صمت فاقد قدرت اجرایی در مقابل سایر دستگاه ها و وزارت خانه های دیگر است.

وی توسعه صنعت پوشاک را گامی در توسعه صنایع بالا دستی همچون صنعت تولید نخ والیاف و پارچه دانست و افزود: صنعت نساجی و صنعت پوشاک یک زنجیره تولید محسوب می شوند و مادامی که صنعت پوشاک رشد و توسعه نداشته باشد تاثیر منفی بر صنعت بالا دستی می گذارد و این در حالی است که مسئولان وزارت صنعت هیچ برنامه دراز مدتی برای این هدف انجام نداده اند.

وی با اشاره به نیاز چادر مشکی در کشور گفت: این نیاز از سال ها در کشور وجود داشته و ما می توانستیم به جای واردات پارچه ، کارخانه و تکنوژی این محصول را وارد نماییم.

وی افزود: ما یک دهم نیاز پارچه چادر مشکی را در شهر کرد تامین می نماییم و با برنامه ریزی درست قادر خواهیم بود به تولید و اشتغال ۱۰ برابری در این حوزه دست یابیم.

برنامه "نود و هشتی ها" کاری از گروه اقتصاد و جامعه، به تهیه کنندگی مهرگان سوادکوهی و مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۷:۰۰ به مدت ۹۰ دقیقه با موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ملی و بین المللی با رویکرد اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

وزارت صمت دچار روزمرگی شده است
تاریخ: یکشنبه 20 مرداد 1398