کارشناسان صنعت پوشاک کشور معتقدند: مهمترین مسئله در صنعت پوشاک کشور نبود برنامه ریزی در حوزه تسهیلات و سرمایه در گردش است .
افسانه محرابی مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولوزی وزارت صمت در گفتگوی ۱۸:۳۰ با موضوع "داخلیسازی ۱.۲میلیارد دلاری صنعت پوشاک تا سال ۱۴۰۰" گفت: امسال در برنامهای که بر این اساس در وزارت صمت هدفگذاری شده، افزایش ظرفیت تولید، تثبیت و پرکردن ظرفیتهای خالی، بازسازی و نوسازی واحدها، دیده شده و ذیل اینها بررسی منابع اولیه، تکنولوژی روز، بررسی بازار و برندسازی کالا اهمیت دارد.
او سپس به ۴ محور اشاره کرد که به تولیدِرقابت پذیرِ صادرات محور میانجامد .
بهرام حوالی شهریاری نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه در کشور ما فضا برای رشد صنعت پوشاک آماده است، گفت: مهمترین مسئله در صنعت پوشاک نبود برنامه ریزی در حوزه تسهیلات و سرمایه در گردش است.
او افزود: در یکسال اخیر که به دلیل تدابیر اندیشیده شده و از جمله آنها ممنوعیت ورود کالای قاچاق، فضا برای این صنعت هم بهتر شده؛ دو مسئله مهم را مطرح کردیم که یکی سرمایه در گردش واحدهای پوشاک بود که به دلیل افزایش نرخ ارز و به تبع آن، کاهش توان واحدهای صنعتی؛ در خواست کردیم با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، کاهش سرمایه در گردش به سرعت جبران شود.
شهریاری افزود: بحث دیگر دسترسی به مواد اولیه بود که برای رقابت با محصولات خارجی این دسترسی باید با سهولت و سرعت صورت بگیرد؛ اما متاسفانه تاکنون وزارت صمت برنامهای را اعلام نکرده است.
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولوزی وزارت صمت به سخنان او این طور واکنش نشان داد..
او سپس از اقدام تازه شورای عالی برندهای پوشاک ایران مبنی بر تجمیع ۱۰۵ برند فاخر پوشاک ایرانی خبر داد و گفت: این برندها در حال حاضر در سطح وسیعی از کشور فعال هستند.
رضا تازیکی مدیر طرح تکاپو وزارت کار در ارتباط تلفنی گفت: وزارت صمت در سالهای اخیر هیچ برنامه ریزی برای صنعت پوشاک نداشته و فقط با بخشنامه های روزمره این صنعت مدیریت می شود.
او ادامه داد: وزارت صنعت در این قضیه موضع منفعلانه دارد و معتقد است با ممنوعیت واردات مشکلات حل می شود و هیچ سیاست فعالی در این قضیه ندارد و فقط برنامه های پراکنده برای صنعت پوشاک دارد.