Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیر کل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت صمت در دیدار با سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، برنامه ها و اقدامات کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت را در مبارزه با فساد تشریح کرد.

به گزارش شاتا، اکبر صادقی در این نشست با اشاره به برنامه جامع وزارت صمت در شفاف سازی خدمات و فرآیند های اجرایی، اظهار داشت: گام نخست مبارزه با انواع فساد بر مبنای شناسایی تمامی گلوگاهای فساد زا در سطح این وزارتخانه برداشته شده است.

وی با یادآوری تاکیدات شخص وزیر صمت در خصوص مبارزه با فساد، گفت: طی جلسات کارشناسی متعدد در وزارت صمت، تمامی مواردی که می توانست زمینه و مقدمات فساد و یا تخلف را فرآهم آورد، با دقت احصاء شده و روی یکایک عناوین متمرکز شده ایم.

صادقی اعلام کرد: اصل پیشگیری از بروز تخلف و فساد با اولویت تعیین مدیران سالم و کارآمد در این وزارتخانه دنبال شده و در چارچوب ارزیابی عملکرد، روند کاری و تصمیمات این عزیزان نیز با دقت مورد رصد قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این تعبیر به مفهوم بازداشتن مدیران از اتخاذ برخی تصمیمات ریسک پذیر در شرایط جنگ اقتصادی نیست، بلکه اولویت با مدیرانی است که می توانند در چارچوب وظایف محوله همه جوانب و ظرفیت های قانونی را برای حصول نتیجه لازم بکار ببندند.

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت صمت تاکید کرد: هر تصمیم و اقدامی که زمینه ساز فساد در هر شکل و صورتی در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد حتما با برخورد قاطعانه مواجه خواهد شد و در این خصوص کاملا مصمم هستیم.

صادقی تصریح کرد: در شرایط خاص کنونی، مرز باریکی میان برخی تصمیمات کارگشا و یا فساد زا وجود دارد که قطعا انتظار ما از مدیران و مبنای ما در حمایت از ایشان دقت در نتایج اقداماتشان می باشد.

وی ادامه داد: امروز عملکرد قاطبه مدیران شرکت ها و دستگاه های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سلامت کامل بوده و در راستای اهداف سال رونق تولید شاهد تصمیمات انقلابی و حتی ریسک پذیری هستیم که در پناه قانون یاری گر عینی صنعتگران، معدنکاران و بازرگان عزیز کشورمان است.

مشاور وزیر صمت خاطرنشان کرد: حمایت مردم و همراهی تمامی دستگاه های ناظر می تواند به بهبود شرایط در کشور کمک شایان توجهی نماید و قطعا از این مهم در ساختار وزارت صمت استقبال و حمایت می کنیم.

صادقی در این نشست از اقدامات قوه قضاییه و همچنین از برنامه های حمایتی وزارت دادگستری در مسیر مبارزه با فساد تقدیر نمود و ابراز امیدواری کرد تا در چارچوب برنامه های همکاری مشترک بیش از پیش زمینه های فساد در سطح کشور از بین رود.

گفتنی است در این جلسه آوایی، وزیر دادگستری با اشاره به اهمیت تحقق اهداف رونق تولید اظهار داشت: وزارت دادگستری آمادگی لازم را برای حمایت قاطع از همه برنامه های توسعه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای وصول حداکثری اهداف عنوان سال را دارد.

وی افزود: صیانت از تولید محدود به زمان نیست و در این زمینه برای تسهیل در امور مربوط به آن همواره پای کار هستیم و حمایت از مدیران سالم در جهت اتخاذ تصمیات اثر گذار را در این برهه خاص اقتصادی به عنوان یک وظیفه برای خود به شمار می آوریم.

اجرای برنامه جامع شفاف سازی فرآیند ها و مبارزه قاطع با فساد در وزارت صنعت، معدن و تجارت
تاریخ: چهارشنبه 3 مهر 1398