Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق گفت؛ در سال ٢٠١٨ با ٨.٧ میلیارد دلار صادرات توانستیم بالاتر از چین و ترکیه در راس کشورهای صادرکننده کالا به این کشور بایستیم.

به گزارش خبرنگار ایبِنا، سیدحمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق بعدازظهر امروز (شنبه) و در نشست تامین مالی صادرات که توسط اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق برگزار شده بود، گفت: این جلسه با هدف پاسخگویی به مسائل و مشکلات صادرکنندگان برگزار شده است.

وی افزود: علت دعوت از این ٢مدیرعامل آن است که بانک توسعه صادرات، بانک تخصصی حوزه صادرات و بانک پارسیان نیز از جمله بانک های فعال در بازار عراق است که در این کشور دارای شعبه است.

حسینی جایگاه عراق در سیاست خارجی کشور را ممتاز توصیف کرد و روابط سیاسی دو کشور را ویژه خواند. وی افزود: در سال ٢٠١٨ با ٨.٧ میلیارد دلار صادرات توانستیم بالاتر از چین و ترکیه در راس کشورهای صادرکننده کالا به این کشور بایستیم.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و عراق اظهار داشت: در سال گذشته تلاش زیادی برای تصاحب جایگاه ما داشته اند و چین خط اعتباری ١٠ میلیارد دلاری، ترکیه ٥ میلیارد دلاری، کویت ٢.٥ میلیارد دلاری، قطر یک میلیارد دلاری، امارات ١.٥ میلیارد دلاری، عربستان یک میلیارد دلاری برای بازسازی در اختیار عراق قرار داده‌اند.

وی افزود: با این حال صندوق ضمانت صادرات دفتری را در اقلیم کردستان ایجاد کرده تا در نبود ال. سی، پوشش ریسک صادرات را برعهده داشته باشد.

ایران در صدر کشورهای صادرکننده کالا به عراق
تاریخ: یکشنبه 7 مهر 1398