Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

نایب‌رئیس اتاق ایران در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ های صنعت فولاد تأکید کرد: پیوند و به هم رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی، روشی است که به زودی بر همه کسب‌وکارها حاکم خواهد شد چراکه تولید ارزش‌افزوده بر اساس تقسیم‌کار تخصصی با گفت‌وگو دور یک میز، اتفاق می‌افتد.

صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف هم‌افزایی و پیوند بین صنایع مختلف با شرکت‌های دانش‌بنیان، گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های صنعت فولاد را برگزار کرد. در این راستا نمایشگاه توانمندی‌ها و نیازهای فناورانه صنعت فولاد نیز برای مدت 3 روز، از هفتم تا نهم مهرماه دایر است.

در این گردهمایی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد اکسین خوزستان، مهندسی فناور معادن و فلزات، میدکو، صنعتی و معدنی چادرملو و فولاد غرب آسیا به تشریح نیازهای فناورانه خود می‌پردازند.

حسین سلاح ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز با حضور در این رویداد و اعلام آمادگی اتاق ایران برای حمایت از اقداماتی مانند برگزاری این گردهمایی، تأکید کرد: تلاش برای پیوند و به‌هم‌رسانی شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع فولاد، حرکت نوآورانه‌ای است که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد. این رویداد روشی است که به زودی بر همه کسب‌وکارها حاکم خواهد شد.

به اعتقاد او رشد و پیشرفت تنها منوط به آنچه در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها انجام می‌شود، نیست بلکه تولید ارزش‌افزوده بر اساس تقسیم‌کار تخصصی با گفت‌وگو دور یک میز، اتفاق می‌افتد. باید باور داشت که دنیا در حال تغییر بوده و هوش مصنوعی در حال به عهده گرفتن مشاغل سخت‌تر و پیچیده‌تر است اما نمی‌تواند هیچ‌گاه در یک حوزه وارد شود که آن هم رسیدن به تفاهم استراتژیک بین انسان‌هاست.

سلاح‌ورزی رو به مدیران عامل شرکت‌های صنعتی و دانش‌بنیان گفت: توجه داشته باشید که در این گفت‌وگوها تنها به حضور کارشناسان خود بسنده نکنید بلکه خودتان در آنها مشارکت جدی داشته باشید. به طور حتم هم‌گرایی بین بازیگران اصلی صنعت و فناوری بسیار مهم است.

نایب‌رئیس اتاق ایران در ادامه یادآور شد: این گردهمایی زمینه‌ای را فراهم کرده تا جوانان خلاق و تحصیل‌کرده وارد زنجیره‌های کلیدی تولید ارزش شوند.

وی با نگاهی به آنچه در کشورهای توسعه‌یافته به عنوان دارایی‌های نامحسوس مورد توجه جدی هستند، خاطرنشان کرد: در این کشورها زیرساخت‌های فرهنگی و ارزشی به عنوان سرمایه‌های نامحسوس تلقی می‌شوند و تمرکز جدی روی آنها وجود دارد. به نظر من این رویداد نه تنها به صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند بلکه در ایجاد همین سرمایه‌های نامحسوس که زمینه رشد مبتنی بر بهره‌وری را مهیا می‌کند نیز مؤثر خواهد بود.

پیوند صنایع و شرکت‌های دانش بنیان راهکاری برای ایجاد ارزش افزوده است
تاریخ: دوشنبه 8 مهر 1398