Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با بیان اینکه شرط موفقیت معاملات تهاتری نزدیک بودن رقم واردات و صادرات است، گفت:در صورتی که این معاملات به خوبی برنامه‌ریزی شود، نقل و انتقالات پول به حداقل ممکن خواهد رسید.

علی صالح آبادی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره معاملات تهاتری با کشورهای مختلف اظهار داشت: در حال حاضر قراردادهای مربوط به مدل‌های معاملات تهاتری را با برخی از کشورها داریم و اینگونه از معاملات قابل انجام است.

وی توضیح داد که با انجام معاملات تهاتری، در صورت صادرات یک محصول از سوی یک تولیدکننده یا بازرگان ایرانی، حساب آن فرد حقیقی یا حقوقی در بانکی در کشور مقصد به پول ملی طرف مقابل شارژ می‌شود و بانک‌های ایرانی معادل آن مبلغ را به ریال در داخل به وی پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: در صورتی که وارداتی نیز از یک کشور دیگر انجام شود، ما می‌توانیم حساب صادرکننده خارجی را از محل منابعی که در آن کشور داریم، پرداخت کنیم.

صالح آبادی تصریح کرد: شرط موفقیت معاملات تهاتری آن است که میزان صادرات و واردات دو کشور به یکدیگر نزدیک باشد و در صورتی که قراردادهای مربوط به معاملات تهاتری به خوبی راه بیفتد، میزان نقل و انتقالات پول به حداقل ممکن خواهد رسید.

معاملات تهاتری با برخی کشورها/ نحوه انجام معامله
تاریخ: سه شنبه 9 مهر 1398