Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

به گزارش شاتا، رضا رحمانی در این جلسه با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های صادراتی گیلان به کشورهای حاشیه خزر، گفت: تبادلات تجاری ایران با کشورهای اورآسیا از آبان ماه سال جاری آغاز می شود؛ این مهم یکی از بهترین فرصت های ممکن برای توسعه و افزایش صادرات انواع اقلام کالایی از استان های شمالی ایران به این کشور های عضو این پیمان اقتصادی است.

وی افزود: ضرورت دارد از روابط استراتژیک خود با کشورهای حاشیه خزر، برای توسعه مبادلات تجاری خود بهره برداری کنیم.

رحمانی با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری روی فرصت های صنعتی و معدنی گیلان، خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای توسعه متوازن صنایع در بخش های مختلف کشور از حضور سرمایه‌گذاران در این مناطق حمایت کامل می کند.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه های موجود در تامین نقدینگی مورد نیاز واحد ها، انتظار می رود در این خصوص مدیریت دقیق تری اعمال شود و با یک اولویت بندی روی طرح هایی سرمایه‌گذاری و تامین مالی کنیم که ظرفیت های توسعه و تثبیتی داشته و به ایجاد اشتغال و فعال سازی اقتصاد استان کمک بیشتری نماید.

رحمانی تصریح کرد: بیش از 410 طرح صنعتی استان دارای پیشرفت بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی است که می توانند در تخصیص منابع مالی جزو اولویت ها باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع پوشاک در کشور، گفت: استان گیلان استعداد و ظرفیت های لازم را برای توسعه صنعت پوشاک دارد و حتی می تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود.

رحمانی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای روی تولید و صنعت کشور دارند و به دقت موارد را رصد می کنند چرا که این بخش به عنوان یک پیشران می تواند سایر حوزه ها در کشور فعال و سرپا نگه دارد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت توسعه صنایع بسته بندی در گیلان تاکید کرد: این استان تولیدات و ظرفیت های کالایی مناسبی برای صادرات دارد که نیازمند بهره مندی از صنایع بسته بندی و همچنین صنایع وابسته آن دارد که در این خصوص می توانیم یک شهرک صنعتی تخصصی در گیلان ایجاد کنیم.

گیلان می تواند قطب صنعت پوشاک کشور شود
تاریخ: شنبه 13 مهر 1398