Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: هرکس امروز تقاضای صدور جواز تاسیس در زمینه پوشاک صنعتی را در استان داشته باشد به شرط استقرار در شهرک های صنعتی مصوب مجوز اعطا می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، «یداله صادقی» افزود: استان تهران به لحاظ محدویت های زیست محیطی دارای قاعده ای به نام شعاع 120 کیلومتری تهران است که در این شعاع استقرار و ایجاد صنایع جدید در اکثر رسته ها ممنوع و برای برخی رسته ها مثل صنعت پوشاک، غذایی، دارویی و سلولزی مجاز است.
وی همچنین اظهارداشت: پوشاک تا سال 91 از جمله صنایعی بود که در استان تهران امکان استقرار نداشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران گفت: سال 91 دو لت مصوبه ای را گذراند و اجازه داد پوشاک هم در استان تهران به شرط استقرار در شهرک های صنعتی مصوب بتواند در مقیاس صنعتی ایجاد تا متقاضیان نسبت به تولید پوشاک اقدام کنند.
وی افزود: هرکس امروز تقاضای صدور جواز تاسیس در زمینه پوشاک صنعتی را در تهران داشته باشد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به شرط استقرار در شهرک های صنعتی مصوب به متقاضیان مجوز اعطا می کند.
صادقی بیان داشت: تولیدکنندگان پوشاک در مقیاس صنفی هم بدون هیچ گونه محدودیتی در چهارچوب قانون نظام صنفی می توانند مبادرت به اخذ مجوز تولید و عرضه پوشاک کنند.
وی گفت: ضوابط استقرار صنایع و واحدهای تولیدی ناشی از شرایط اقلیمی و محیط هر استانی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران افزود: این استان به لحاظ اینکه بارگذاری جمعیت، صنایع و فعالیت های اقتصادی بیش از توان اکولوژیکی منطقه بوده و به همین دلیل هیئت دولت محدودیتی را برقرار کرده است.
وی اظهارداشت: سال های 90 و 91 سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، استانداری تهران، وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت با ارائه توجیهات محیطی زیستی، اقتصادی و فنی به هیئت دولت موفق شدند اجازه ایجاد واحدهای صنعتی پوشاک در شهرک های صنعتی استان را دریافت و از همان سال هم مجوز اعطا می شود.
وی افزود: شهرک های صنعتی دارای ارزیابی زیست محیطی هستند و در عین حال امکانات لازم برای جلوگیری از هرنوع آلایندگی در داخل شهرک ها فراهم است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یادآورشد: پوشاک جزء صنایعی نیست که آلاینده باشدو ازطرفی به عنوان یک صنعت پیشرو با سرمایه کم می تواند اشتغال فراوانی را در سطح جامعه ایجاد کند.

صدور جواز تاسیس پوشاک صنعتی در تهران
تاریخ: چهارشنبه 17 مهر 1398