Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ
رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: ایران از معضل قاچاق مستقیم پوشاک تا حدی رهایی جسته اما گرفتار تله قاچاق مدیریت شده، است

غلامعلی رخصت افزود: هرچند واردات پوشاک ممنوع شده است اما این کالا به صورت قاچاق وارد مناطق آزاد ایران می شود و تولیدکنندگان متقلب برچسب آن را تغییر می دهند و نام برند خود را روی آن نصب کرده و به عنوان پوشاک ایرانی به بازار می فرستند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از  ایرنا، وی ادامه داد: هم اینک به دلیل ممنوعیت واردات پوشاک، وضعیت تولید در این رسته بسیار مطلوب است اما قاچاق مدیریت شده در کشور و تغییر نوع آن به تولید ضربه می زند.

 

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مشهد گفت: برخی کارگاه های تولیدی در مناطق آزاد مانند بندر انزلی راه اندازی شده که در ظاهر پوشاک ایرانی تولید می کنند اما در کنار تولید پوشاک، برچسب کالای وارداتی قاچاق را تغییر داده و نام برند خود را بر روی آن نصب می کنند.

 

رخصت افزود: لازم است مدیران دستگاه های نظارتی، نظارت خود را در مناطق آزاد به ویژه در حوزه کالاهای قاچاق افزایش دهند زیرا این نوع قاچاق به تولید که در شرایط کنونی رونق گرفته است ضربه مهلکی خواهد زد.

صنعت پوشاک؛ گرفتار در تله قاچاقِ مدیریت شده
تاریخ: یکشنبه 28 مهر 1398