Facebook
Twtitter
Twtitter
ارسال برای دوستان
نسخه مناسب چاپ

یک فعال حوزه پوشاک با بیان اینکه با وجود ممنوعیت وارادات پوشاک بازار مملو از کالاهای خارجی است، گفت: مشاهدات بازار نشان می‌دهد قاچاقچیان با شگردهای خاص مقررات دریافت کد شناسه کالا را دور می‌زنند.

با گلایه از اینکه سیستم اجرای کدشناسه کالا در بخش پوشاک بلاتکلیف است، اظهارداشت: قرار بر این بود تا تمام پوشاک وارداتی در سامانه اطلاعاتی ثبت و کد شناسه کالا دریافت کنند اما مشاهدات بازار نشان می دهد آنها با شگردهای خاص خود از دریافت کد شناسه کالا ممانعت کرده و کالای قاچاق را به آسانی در بازار به فروش می رسانند.
وی با بیان اینکه با وجود ممنوعیت وارادات پوشاک بازار مملو از کالاهای وارداتی است، افزود: جالب اینجاست وقتی بازرسین از آنها کدشناسه کالا می‌خواهند محصول را ایرانی معرفی کرده و به راحتی اقدام به فروش کالاهای خود در بازار می کنند.

این فعال حوزه پوشاک اضافه کرد: اخیراً این مشکل عاملی شده تا تولیدکننده ایرانی هم ملزم به دریافت کد شناسه کالا باشد. اما اجرای این قانون نواقص بسیار زیادی دارد . به عنوان نمونه بازرسین هیچ ابزاری برای بررسی کدهای شناسه کالا نداشته و همین ایرادات باعث شده تا این موضوع به درستی اجرایی نشود.

ملکی با اعلام اینکه باید بررسی کد شناسه کالا با ابزارهای تعریف شده ای انجام شود، تصریح کرد: بازرسین با کدام ابزار باید بدانند این کدشناسه که برروی کالا نصب شده معتبر است یا خیر؟

فروش پوشاک قاچاق در بازار با سوء استفاده از نواقص کدشناسه کالا
تاریخ: سه شنبه 30 مهر 1398